کرمانشاه- معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از لایروبی کامل رودخانه چم‌بشیر و بخش عمده ای از رودخانه آبشوران کرمانشاه خبر داد.

سجاد یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به آغاز بارندگی‌ها در کشور لایروبی رودخانه‌های شهری در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس رودخانه چم‌بشیر در پنج فاز و هر فاز به مسافت ۳۰۰ الی ۳۵۰ متر و از پشت شهربازی فانفار الی بلوار شهید شمشادیان به صورت کامل در مدت یک هفته لایه روبی شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: حاشیه چم‌بشیر ۲ (زمین‌های هشت هکتاری) که نخاله‌های بسیاری دپو شده و باعث ریزش در کانال رودخانه می‌شد به صورت کامل پاکسازی شد.

یزدانی ادامه داد: بخش اعظمی از رودخانه آبشوران شامل حافظیه به مسافت یک کیلومتر پاکسازی و حدود ۶ هزار تن زباله و نخاله از این محدوده جمع آوری شد.

وی گفت: قسمت دیگری از آبشوران که از خیابان دلگشا الی خیابان پل چوبی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر نیز لایروبی شد.

معاون شهردار کرمانشاه افزود: انتهای محدوده شرکت زمزم نیز یک مسیل آب سطحی وجود دارد که با همکاری شرکت آبفا به مسافت سه هزار متر به صورت کامل لایروبی شد.

وی ادامه داد: تمامی عملیات انجام شده با ۳ دستگاه خودرو کمپرسی، یک دستگاه بیل ۹۱۱ (مینی بیل) یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر، ۲ دستگاه باب کت (مینی لودر) و اکیپ صنایع فلزی برای جا به جایی موانع فلزی استفاده شده است.

یزدانی در پایان گفت: لایروبی مسیل آب سطحی مقابل فرمانداری کرمانشاه و محدوده کوی موشاخانی در بلوار باریکه نیز در حال انجام است و به زودی به پایان می‌رسد.