رشت- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رصد و برنامه‌ریزی برای بازدید دوره‌ای از تعاونی‌ها، مراکز جمع آوری شیر و کارخانجات خوراک دام سطح استان خبر داد.

محمد گلشنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلامت و امنیت غذایی در کنار هم در جامعه اهمیت دارد و در اولویت است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از برنامه‌ریزی بازدید دوره‌ای از تعاونی‌ها، مراکز جمع آوری شیر و کارخانجات خوراک دام سطح استان با هدف بهبود خدمات رسانی در این حوزه خبر داد و گفت: در این راستا بازدید از سکوی جمع آوری شیر و تعاونی دامداران تالش انجام شد

به گفته گلشنی تعاونی دامداران تالش با ۱۲ هزار نفر عضو ظرفیت جمع آوری روزانه ۵ تن شیر را دارد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۵۱ سکوی جمع آوری شیر است، افزود: با توجه به تولید سالانه بیش از ۳۰ هزار تن شیر در استان، پیش بینی می‌شود میزان نیاز به سکوی جمع آوری شیر در گیلان افزایش یابد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۴۴۷ هزار و ۳۲۵ رأس دام سنگین و ۸۳۰ هزار و ۹۷۸ رأس دام سبک در استان وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش بهره وری دام با استفاده از اصلاح نژاد و توجه بیشتر بر تأمین نهاده‌های باکیفیت دام امید است بتوان تولید شیر و گوشت را در استان گیلان افزایش داد.