اردبیل- سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: ثبت نام مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با شعار محوری «مهمانی آیه ها» آغاز شد.

محمدرضا توانا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ثبت نام مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با شعار محوری «مهمانی آیه‌ها» برای رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال ویژه برداران و خواهران آغاز شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: این دوره از مسابقات با هدف گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، بازآرایی و انسجام تیم قرآنی مساجد، تقویت کانون‌های مجری طرح مسجد پایگاه قرآن، هم افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی همچنین افزود: شکل گیری شبکه مساجد محلات و همکاری و تعامل آنها با یکدیگر و شناسایی استعدادها و نخبگان قرآنی محل در راستای تقویت و به کارگیری آنها در برنامه‌های قرآنی مساجد از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه‌ها است.

توانا ادامه داد: امسال نیز همچون سال‌های قبل به صورت غیرحضوری و با ارسال فیلم قرائت به دبیرخانه متسابقین داوری خواهند شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: قرائت تحقیقی، قرائت تقلیدی، ترتیل، اذان، مکبری، بیان تفسیر، مربی قرآنی کودکان، کتابت قرآن، نقاشی آیات، صحت اذکار نماز، حفظ موضوعی قرآن و حفظ جز ۳۰ و حفظ کل جز رشته این دوره از مسابقات است.

توانا اضافه کرد: علاقمندان برای ثبت نام در این دوره از مسابقات و اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط این مسابقه قرآنی می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد به نشانی اینترنتی www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه مردمی کانون‌های مساجد با حضور گسترده در مسابقات قرآنی «مدهامتان» نقش ارزنده‌ای در گسترش فعالیت‌های قرآنی بین نوجوانان و جوانان داشته‌اند و در این دوره از مسابقات نیز تلاش خواهیم کرد که ثبت نام نوجوانان و جوانان قرآنی کانون‌های مساجد چشمگیر باشد.