ایلام-مجتمع مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ایلام با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر وز شنبه ۵ آبان‌ماه، مجتمع مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه با حضور دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام افتتاح شد.

استاندار ایلام در آیین افتتاح این مرکز گفت: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه اقتصادی و تجاری‌سازی فناوری، هم‌گرایی بین دانشگاه و صنعت است و یکی از کانون‌های ارتباط، پارک‌های علم و فناوری و مجتمع مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه است.

حسن بهرام نیا با قدردانی از رییس دانشگاه ایلام، گفت: این ساختمان متروک بوده و عمر مفید آن تمام شده بود که با پیگیری‌های رییس دانشگاه و جذب ۱۰ میلیارد تومان، ساختمان را نوسازی و امروز افتتاح شد و در راستای تجاری‌سازی علم و دانش، در اختیار واحدهای نوآور قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام، واحدها و مراکز واحدهای نوآور را محلی برای ارایه و تولید علم و دانش و تجاری‌سازی علوم عنوان کرد و گفت: این واحد از امروز در راستای ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تجاری‌سازی علم و دانش کار خود را آغاز می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام، یکی از شروط برای اخذ مجوز فعالیت پردیس‌های فناور را داشتن مرکز رشد عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به فعالیت بسیار خوب دانشگاه ایلام و آمایش سرزمین، ۵ ماموریت تحقیق و پژوهش (مرز مهران، نفت و گاز، گیاهان دارویی، دامپروری و آب) به دانشگاه ایلام محول شد که این تعداد ماموریت در مقایسه با سایر دانشگاه‌های سایر استان‌ها بیشتر است که نشان از ظرفیت بالای دانشگاه ایلام در حوزه علم و پژوهش است.

وی اضافه کرد: مراکز واحدهای نوآور با تولید علم و تجاری‌سازی پژوهش‌ها، در اشتغال و رونق اقتصاد موثر هستند و به توسعه استان و کشور کمک می‌کنند.

مجتمع مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ایلام با زیربنای ۱۸۰۰ متربع دارای ۲۸ سوییت و یک سالن اجتماعات، برای آن بیش از ۹ میلیارد تومان هزینه شده است.