مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: این دانشگاه با بازنگری در سرفصل‌ها و افزایش همکاری با صنایع، سعی می‌کند دانشجویان را برای بازار کار آماده کند.

ابوذر رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا برای ارتقا، توانمندسازی و اشتغال دانشجویان، به خصوص فارغ‌التحصیلان، اقداماتی انجام داده اید، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در این راستا، بازنگری در سرفصل‌های آموزشی بود. ما با اساتید جلساتی برگزار کردیم تا نیازهای بازار کار را مورد بررسی قرار دهیم و بر اساس آن، بر روی موضوعات مورد نیاز تاکید کنیم.

وی اظهار کرد: مهارت‌افزایی در سرفصل‌های درسی به شکل بیشتری دیده شده و هدف ما آماده‌سازی دانشجویان با توجه به نیازهای بازار کار است. به عنوان مثال، چند درس جدید اختیاری مانند «بهره‌وری» و «مهارت‌افزایی» به سرفصل‌های آموزشی اضافه شده است تا دانشجویان را برای ورود به بازار کار بهتر آماده کنیم.

وی در مورد قراردادهای دانشگاه با صنعت، بیان کرد: در شهرستان اسدآباد، صنعت فولاد و تولید آهن و گندله به شدت مورد توجه است. اعضای هیئت علمی ما چندین بار برای فرصت‌های مطالعاتی به این صنایع مراجعه کرده و پروپوزال‌هایی برای همکاری ارائه داده‌اند. همچنین، جلسات مشترکی با کارخانه سحر همدان برگزار شده است. در گروه کشاورزی نیز ما موفق به برقراری ارتباط با استانداری همدان و برگزاری دو جلسه در حوزه آب و هوا و مدیریت بحران شدیم. با توجه به اینکه رشته‌های ما محدود هستند، در سه گروه علوم انسانی ارتباط با صنعت چندان ممکن نیست، اما در رشته‌های کشاورزی، شیمی و فنی مهندسی، چندین طرح با مشارکت دستگاه‌های خارج از دانشگاه داشته‌ایم.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در رابطه با صحبت‌های اخیر رهبری درباره خیز جدید علمی نیز عنوان کرد: یکی از شاخص‌های مهم در بهبود مرجعیت علمی، تعداد مقالات منتشر شده از سوی دانشگاه است. ما اهرم‌های تشویقی را برای اعضای هیئت علمی بسیار افزایش داده‌ایم.

وی افزود: همچنین سال گذشته، پژوهشکده برتر ما منابع مالی خوبی را دریافت کرد، چه از نظر گرنت و چه از بابت تشویق مقالات. ما همچنین در تسهیل پرداخت گرنت و حمایت از پژوهشگران تلاش کرده‌ایم و شرایط زیرساختی مناسبی را فراهم آوردیم تا آنها بتوانند پژوهش‌های خود را توسعه دهند.