کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: شکست صهیونیست‌ها در حمله به ایران موجب تمسخر آنها در جریان‌های جهانی شد.

حسن هانی‌زاده تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حمله هوایی رژیم صهیونیستی با استفاده از ده‌ها فروند هواپیمای فوق مدرن اف ۳۵، شکست تاریخی در نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی تلقی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی از چندین هفته قبل همچنان جریانسازی‌هایی علیه ایران آغاز و ادعا کرد می‌تواند تأسیسات هسته‌ای، پالایشگاه‌ها و پایانه‌های نفتی ایران را منهدم کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخشی از سخنانش عنوان کرد: شکست بزرگ نیروی هوایی رژیم صهیونیستی موجب شد سامانه پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران که از قبل، تحرکات رژیم صهیونیستی را رصد کرده بود، به موقع واکنش نشان دهد. هواپیماهای رژیم صهیونیستی ناچار به فرار شدند و حملات آنها در تهران و چند استان مؤثر نبود و این شکست بزرگی در تاریخ نیروی هوایی صهیونیستی تلقی می‌شود.

هانی‌زاده، ادامه داد: تنها برگ برنده رژیم صهیونیستی برخورداری از هواپیماهای فوق مدرن است که ثابت شد این هواپیماها در برابر سامانه هوایی مدرن ایران کارایی ندارند و این شکست صهیونیست‌ها موجب تمسخر آنها توسط بسیاری از جریان‌های جهانی شده است.

وی بیان کرد: طبیعتاً ایران اقدامات دیپلماتیک خود را انجام می‌دهد و برخی کشورهای منطقه این عملیات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها علیه ایران را محکوم کردند.

هانی‌زاده تصریح کرد: ایران در مقابل تعرض صهیونیست‌ها به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت خواهد کرد. پاسخ ایران در برابر این تجاوز در زمان و مکان مناسب، کوبنده خواهد بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با طرح این موضوع که طی هفته‌های گذشته رژیم صهیونیستی، جریان‌سازی شدیدی علیه ایران برپا کرده بود، افزود: صهیونیست‌ها قصد داشتند آشفتگی روانی در بازارهای اقتصادی و جامعه ایران ایجاد کنند که با شکست حمله هوایی رژیم صهیونیستی، نوعی آرامش در بازار ایران حاکم شد. این نشان داد مردم ایران تحت هیچ شرایطی از تهدیدهای رژیم صهیونیستی هراسی به خود راه نمی‌دهند.

هانی زاده، رژیم صهیونیستی را شکست خورده در عرصه‌های میدانی معرفی کرد و گفت: صهیونیست‌ها که در میدان، از غزه شکست خوردند، در حمله به ایران نیز ناکام ماندند.