شفت- فرماندار شفت با اشاره به برگزاری دومین جشنواره اربا دوشاب در دهستان نصیرمحله گفت: برگزاری جشنواره‌ها به توسعه اقتصادی و گردشگری شفت کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر شنبه در جلسه هماهنگی دومین جشنواره اربا دوشاب در دهستان نصیر محله شهرستان شفت اظهار کرد: همزمان با شروع فصل برداشت این میوه جنگلی و خودرو از جنگل‌های شهرستان جشنواره اربا دوشاب برای دومین سال پیاپی در شفت برپا می‌شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه زمان برداشت این میوه جنگلی و خودرو در فصل پاییز می‌باشد، بیان کرد: روستاییان از این میوه نوعی شیره‌ای تهیه می‌کنند که علاوه بر ارزش غذایی دارای ارزش دارویی نیز بوده و در قدیم از آن برای درمان افراد استفاده می‌شد و مصرف آن در فصل سرما به علت طبع گرم آن مناسب است.

نقدی به اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها در معرفی و افزایش سطح آگاهی مردم در خصوص محصولات بومی و محلی و حمایت از تولید کنندگان محلی اشاره کرد و گفت: برگزاری این رویدادها نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و معرفی فرهنگ بومی و محلی و بحث گردشگری در روستا و شهرستان دارد که می‌بایست با تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌ها از این فرصت و ظرفیت به نحو مطلوب بهره برد.

وی تصریح کرد: این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی محصولات محلی و تقویت روحیه همکاری در بین کشاورزان و اهالی منطقه است و همچنین می‌تواند به توسعه اقتصادی و گردشگری روستاها کمک کند.

نقدی با اشاره به حضور مسئولین استانی و شهرستانی در این مراسم بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم بین ادارات شهرستان برای برگزاری هر چه با شکوه تر این جشنواره، صورت گرفته و وظایف هر یک از ادارات نیز مشخص خواهد شد.

فرماندار شفت تصریح کرد: از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به ایجاد شور و نشاط اجتماعی، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه، توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی است.

نقدی ادامه داد: این جشنواره با اجرای آئین‌ها و نمایش آداب و رسوم محلی و قدیمی و سنتی بازی‌های بومی و محلی و همچنین و با نمایش پخت سنتی تهیه دوشاب از این میوه جنگلی برگزار خواهد شد.