رشت- نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت با شعار «وفاق ملی» و انسجام به دنبال حل مشکلات مردم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا احمدی سنگر بعد از ظهر شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران خبرگزاری‌های گیلان اظهار کرد: رسانه یکی از ارکان اصلی ارتباط بین مردم و مسئولین و زبان گویای مردم به شما می‌رود.

وی به حمله ناموفق رژیم صهیونیستی کودک کش به کشورمان اشاره کرد و افزود: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی ایران و مردم ما آگاه و همیشه آماده هستند.

احمدی سنگر ضمن تبریک به مناسبت هفته پدافند غیر عامل ادامه داد: حوزه پدافند غیر عامل بسیار گسترده بوده لذا اقدامات پیشگیرانه نیز باید مطابق با همین گستردگی و پیچیدگی‌ها باشد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس به الحاق فرودگاه سردارجنگل رشت به منطقه آزاد انزلی اشاره کرد و گفت: برای الحاق فرودگاه سردار جنگل رشت از سال ۹۸ تاکنون همه نمایندگان مجلس در استان تلاش کردند و پیگیر هستیم که توسعه نیز در این فرودگاه سریع‌تر انجام گیرد.

وی با اشاره به مشکل رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود بیان کرد: رفع معضلات این دو رودخانه جزو اولویت‌های بنده در مجلس یازدهم بوده و همچنین ساماندهی زباله سراوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم رشت و گیلان است.

احمدی با بیان اینکه بهسازی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود همواره مورد تاکید بوده است، ادامه داد: تخصیص اعتبار هزار و ۱۶۰ میلیارد از مرکز داده شد و از فخب بهسازی آغاز و بیش از ۳۰۰۰ متر لوله گذاری در عمق زمین انجام و شرکت گوهر رود در مناقصه برنده و مقرر شد ظرف ۳ سال تا میدان گیل به ما تحویل بدهند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه در نشستی که با وزیر نیرو داشتیم این موضوع را دوباره مطرح کردیم، گفت: در جلسات مختلف با وزیر نیرو دستور پیگیری در خصوص فاضلاب را دادند.

وی یا اشاره به اینکه بیمارستان‌های ما هیچکدام تصفیه خانه نداشتند، ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده تمام بیمارستان‌ها در دولت قبل مکلف و موظف شدند تا تصفیه خانه احداث کنند.

بهسازی رودخانه زرجوب و گوهر رود امکان سرمایه گذاری در رشت را فراهم می‌کند

احمدی به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصدی روند ساخت تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه مسکن مهر رشت طی آینده‌ای نزدیک به بهره می‌رسد.

وی همچنین از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی ساخت تصفیه خانه در شهرک صنعتی سفیدرود رشت خبر داد و تصریح کرد: البته روند ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی رشت به کندی در حال انجام است.

احمدی با تاکید بر اینکه با بهسازی رودخانه زرجوب و گوهر رود امکان سرمایه گذاری جهت رونق گردشگری شهر رشت فراهم می‌شود، ادامه داد: با رونق گردشگری قطعاً اشتغالزایی نیز در منطقه ایجاد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساماندهی شیرابه زباله سراوان بیان کرد: یک قسمتی از نطق بنده در هفته گذشته مجلس به پسماند زباله سراوان اختصاص دادم و بیان کردم دولت سیزدهم تنها دولتی بود که در این خصوص به وعده خود عمل کرد.

وی با بیان اینکه زباله باید اصولی دفن شده و تفکیک از مبدا به درستی انجام گیرد، اضافه کرد: محل دفن زباله بیمارستان و شهری باید جداگانه باشد که این اتفاق تاکنون در گیلان انجام نشده است.

احمدی با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در منطقه ادامه داد: بر همین اساس برای نشان دادن قدرت استکبار ستیزی و در حمایت از مردم غزه، فلسطین و لبنان مردم گیلان حضوری گسترده و پرشور در مراسم ۱۳ آبان داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت با شعار «وفاق ملی» و انسجام به دنبال حل مشکلات مردم هستند، گفت: امیدوارم در سایه تعامل سازنده دولت با مجلس شاهد رفع مشکلات و شکوفایی اقتصادی برای کشورمان باشیم.