اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز بارش برف و باران برای ارتفاعات و گردنه های کوهستانی استان اردبیل پیش‌بینی ‌می‌شود.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی جدید و نفوذ پرفشار سطح زمین به منطقه ضمن وزش بادهای شرقی - شمالی در نوار شرقی، مناطق شمالی و مرکزی استان با سرعت تند تا نسبتاً شدید، آسمان استان ابری و مه آلود شده و دمای هوا به طور نسبی کاهش می‌یابد.

وی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی و نسبتاً سرد از امشب تا عصر فردا در بیشتر مناطق استان بارش باران و در مناطق کوهستانی و سردسیر استان بارش باران و برف و در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی به ویژه در تردد جاده‌ای، کنترل دمای کارگاه‌های تولیدی، حفاظت از محصولات کشاورزی، موارد توصیه شده در هشدار هواشناسی استان شماره ۱۹ - سطح زرد تاکید می‌شود.

کوهی ادامه داد: از یکشنبه شب با خروج این سامانه بارشی از استان ضمن کاهش ابرناکی دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان به طور محسوس کاهش یافته و هوای سردی در این مناطق حاکم می‌شود.

وی با بیان اینکه در صبح دوشنبه کمینه دمای هوا زیر صفر نیز خواهد رسید، خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه با پایداری نسبی شرایط جوی آسمان استان در اغلب مناطق صاف تا نیمه ابری انتظار می‌رود.