یزد- رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایران اسلامی مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده و هرگونه تعرضی با قدرت پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله سیفی، عصر شنبه در دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، افزود: سحرگاه امروز، رژیم صهیونیستی تعرضی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام داشت و خسارت های محدودی زده شد.

وی ادامه داد: اگر چه با هوشیاری پدافند غیر عامل نیروهای مسلح، این اقدام دفع شد اما این حرکت رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بین المللی و تهدید جدی برای ثبات منطقه است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: نقض حاکمیت ایران و نقض قوانین بین المللی را شاهد هستیم و قطعاً نظام جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای جبران و پاسخ محفوظ می داند.

سیفی اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در اقدام متقابل عجله نداریم و در زمان و مکان مناسب قاطعانه پاسخ داده خواهد شد و با نظر شورای امنیت ملی کشور در اقدام متقابل با دشمنان نظام و انقلاب مقابله خواهند کرد.

لزوم مطالعه دقیق‌تر برای اختصاص منابع مالی

عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: نیاز است تا در اختصاص منابع مالی مطالعه دقیق تری صورت گیرد و در نبود مرکز پژوهش های شورای شهر، باید کمیسون های نظارت و بودجه در این زمینه ورود کنند.

فخر السادات خامسی ادامه داد: نیازمند شیوه جدید و نوین برای جذب اعتبارات و توسعه خدمات شهری هستیم و یکی از شیوه ها توجه به منابع بخش خصوصی داخلی و خارجی است.

وی افزود: همچنین شهرداری یزد باید به گردشگری و سرمایه گذاری در این بخش توجه بیشتری داشته باشد اما در یزد به عنوان یکی از شهرهای مثلت گردشگری هنوز عقب ماندگی های زیادی داریم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: پارک آبی، آکواریوم و پارک های مختلف تخصصی تنها بخشی از امکاناتی است که در شهرهای اصفهان و شیراز وجود دارد اما در شهر میراث جهانی یزد به عنوان حلقه مفقوده گردشگری این اماکن اصلاً وجود ندارد.

خامسی ادامه داد: از فضاهای تاریخی یزد هم آنگونه که باید بهره برداری نمی شود و عناوین مختلفی مثل شهر میراث جهانی و شهر خشتی جهان را داریم اما اصلاً استفاده ای نشده است.

وی افزود: حداقل از یک پروژه باید این اقدامات آغاز شود که باعث خواهد شد در آمدی پایدار برای شهرداری ایجاد شود البته ظرفیت های بی رقیبی در این زمینه وجود دارد که ضمن ایجاد فضای سالم برای خانواده ها در جهت رونق گردشگری هم اقدام می شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری یزد در ارتباطات مردمی نیز ضعیف است و تا مردم ترغیب و تشویق نشوند، برای پروژهای شهری مشارکت قابل توجهی نخواهند داشت.

خامسی ادامه داد: سازمان های شهرداری نیز در این زمینه اقدام قابل قبولی نداشته اند و نیاز به تقویت دارند همچنین جایگاه واحد سرمایه گذاری شهرداری هنوز برای شهروندان تعریف نشده است.

وی افزود: شورا باید در این زمینه ورود کرده و پروژه ها را برای شهرداری مشخص کند چون شهرداری ها مکلف هستند تا پروژه ها را به پیوست لایحه به شورای شهر تحویل داده و در تفریق بودجه نیز باید عملکرد خود را اعلام کنند اما تا کنون این اقدام را ندیده ایم.

عضو شورای اسلامی شهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تقویت جایگاه هیئت مدیره سازمان ها بسیار مهم است و گاهاً مصوبه ای توسط شهردار لغو می شود که هر چند حق قانونی شهردار است اما حداقل حرمت اعضای هیئت مدیره حفظ شود.

خامسی اظهار داشت: از ریاست شورای اسلامی شهر یزد درخواست دارم تا هرگونه تغییر در مصوبات هیئت مدیره سازمان ها حداقل به اطلاع عضو ناظر شورا رسانده شود تا جایگاه اعضای شورا حفظ شده و درجریان اقدامات قرار داشته باشند.

ترمینال قدیم یزد در شان یک شهر جهانی نیست

عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه علنی گفت: ترمینال قدیم یزد متاسفانه در شان شهر جهانی نیست و مردم اذیت می شوند و نیازمند مناسب سازی است.

احمد ترکمانی افزود: پله های رفت و آمد در ترمینال یزد برای شهروندان و به خصوص سالمندان زجر آور است و علی رغم چندین بار تذکر اما متاسفانه هیچ اقدامی از طرف شهرداری یزد نشده است.

عضو کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد گفت: این کمیسیون با توجه به برنامه ریزی انجام شده اقدامات خوبی داشته و در مرحله اول با حضور خانواده پرسنل شهرداری در فرهنگسرای شهید آوینی شهرداری یزد نشستی با حضور کارشناسان برگزار شد.

ترکمانی ادامه داد: در بخش دوم نیز عموم مردم در روزهای چهارشنبه بعد از نمار مغرب و عشاء در فرهنگسرای شهرداری یزد حضور پیدا کرده و از ظرفیت کارشناسان استفاده می کنند و از رسانه ها درخواست دارم تا در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا مردم در این نشست های تخصصی حضور پیدا کنند.

وی افزود: در بخش سوم نیز با آموزش و پرورش هماهنگ شد تا هر ۱۵ روز، دانش آموزان یک مدرسه در این فرهنگسرا حضور پیدا کنند و درخواست های خود را مطرح کنند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: این نشست ها قطعاً نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت و ریل گذاری شده تا شورای شهر بعدی نیز همین مسیر را ادامه دهد و این نشست های مشورتی و کارشناسی به عنوان باقیات الصالحاتی ماندگار خواهد بود.

در این جلسه علنی راهبردها، سیاست‌ها و خط مشی بودجه سال آینده، پاسخ به نامه پیشنهاد وضع عوارض و بهای خدمات و پیاده سازی فروش اقساطی خدمات با استفاده از تسهیلات بصورت غیرمکانیزه مطرح و بعد از تبادل نظر رای گیری و تصمیم گیری شد.