سنندج_۳۶ دستگاه وانت نیسان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان به دهیاری‌های استان کردستان تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان عصر شنبه در مراسم تحویل ۳۶ دستگاه وانت نیسان به دهیاری‌های استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۶ دستگاه وانت نیسان به دهیاری‌ها در سال گذشته، تحویل داده شد و امروز نیز ۳۶ دستگاه نیسان به دهیاری‌ها تحویل داده می‌شود.

کیومرث حبیبی ادامه داد: لازم است بیش از ۳۰ دستگاه وانت دیگر به منظور تجهیز دهیاری‌ها وارد استان شود تا نیاز دهیاری‌ها برطرف شود.

وی به تجهیزات در بخش شهری نیز در طول ۱۰ سال اخیر پرداخت و اذعان کرد: در این مدت حدود ۳۷ ماشین‌آلات اعم از آتش‌نشانی، جمع‌آوری زباله، لودر و غیره وارد کردستان شد در حالی که در سه سال اخیر ۳۶ دستگاه ماشین‌آلات به استان اختصاص پیدا کرد و این مهم بیانگر تلاش‌های صورت گرفته برای ورود تجهیزات به کردستان است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: مدیران باید از کوچک‌ترین فرصت برای ارتباط با دهیاران استفاده کنند تا برای بررسی مشکلات موجود در روستاها همفکری لازم انجام شود.

وی با اشاره به وجود سه الگوی زیست در دنیای کنونی افزود: که شامل عشایری و کوچ نشینی، روستایی و شهرنشینی است و متأسفانه موارد اول به نفع شهرنشینی در حال از بین رفتن است.

وی خاطر نشان کرد: براساس نظریه‌هایی که در مورد این الگوهای زیستی مطرح شده افزایش شهرنشینی نمی‌تواند استمرار داشته باشد و این موارد به نفع روستاها در حال تغییر است و مهاجرت معکوس به روستا یک اتفاق مبارک محسوب می‌شود.

معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه در طول چند سال اخیر بیش از ۱۶۵ سفر شهرستانی و روستایی انجام شد، اذعان کرد: در طول این سفرها سکونتگاه‌های کوچک شهری و روستایی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت و اقدامات مختلفی در حوزه عمرانی، ورزشی، گردشگری و غیره به سرانجام رسید.