سمنان- استاندار سمنان گفت: در راستای برگزاری کنگره بزرگ سه هزار شهید استان تا کنون ۵۰ ویژه برنامه علمی و پژوهشی با موضوع شهدا برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر شنبه در نشست شورای سیاست گذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان درباره اقدامات انجام شده، تاکید کرد: تاکنون اجلاسیه و یادواره‌های شهدای شهرستان‌های شاهرود، آرادان و سرخه و … برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ ویژه برنامه علمی و پژوهشی نیز با موضوع شهدای استان سمنان به اجرا در آمده است، افزود: سرود فاخر شهدای استان نیز تهیه شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه یادواره‌های خانگی شهدا از جمله دیگر برنامه‌های استان در این زمینه بوده است، تاکید کرد: تجلیل از دختران شهدا نیز در استان به عنوان ویژه برنامه‌های مرتبط با کنگره برگزار شده است.

هاشمی با بیان اینکه تولید محتوای روزانه در فضای مجازی مرتبط با شهدای استان سمنان از دیگر اقدامات انجام شده در کنگره سه هزار شهید است، بیان کرد: تاکنون ۱۲ کتاب هم از زندگی نامه شهدا توسط کمیته فرهنگ و هنر ستاد کنگره شهدای استان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه نامگذاری معابر و بلوارها و همچنین تمثال و سردیس‌های شهدا در داخل شهرها و معابر نیز به‌صورت ویژه در دست اقدام قرار دارد، افزود: کمیته‌های مرتبط با برگزاری کنگره، تمام تلاش خود را می‌کنند تا کنگره که بهار سال آتی برگزار خواهد شد، به بهترین نحو اجرایی شود.