قم- مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: امروز جمهوری اسلامی به اقتدار رسیده و قدرت بازدارندگی ایران موجب هراس دنیای استکبار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی شنبه در همایش «روانشناسی اسلامی، افق پیش رو» که در امین مجتمع دار الولایه قم برگزار شد، اظهار کرد: امروز کشورهای اسلامی و منطقه در شرایط حساسی قرار دارد و با توجه به این وضعیت تبعیت از منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش ضرورت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز در یک پیچ تاریخی و حساس و تاثیرگذاری قرار داریم و در این مسیر بایستی هوشیارانه و با آگاهی و بصیرت کامل گام بر داریم.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: امروز جمهوری اسلامی به اقتدار رسیده است و این قدرت بازدارندگی موجب شده تا دنیای استکبار از آن هراس داشته باشند و امروز گفتمان انقلاب اسلامی یک اصلاح و تصحیحی بر روند یک جانبه گرایی جریان جنگ جهانی دوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امروز در این شرایط حساس که تمام جبهه کفر در برابر تمام اسلام قرار گرفته است، وحدت ملت‌های مسلمانان بیش از گذشته احساس می‌شود تا دشمنان از میسر شدن اهداف شان ناکام بمانند.

آیت الله اعرافی اذعان کرد: علوم فقه و قرآنی در حال گسترش و توسعه است و چه بسا شاهد تحولاتی در این زمینه‌ها هستیم و حضور و تربیت پژوهشگران برای توسعه مرزهای علوم اسلامی حائز اهمیت است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: امروز یک قلمرو و مسیر جدیدی به نام علوم انسانی به روی جهان گشوده شده است و این مساله جزو علوم‌های پایه بشمار می‌آید.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امروز گشایش و توسعه علوم انسانی موجب ظهور و بروز علوم دیگری و بیداری گسترده در جهان می‌شود.