شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی احداث منطقه ویژه سلامت در شیراز خبر داد و گفت: ورود اشتباه علوم پزشکی شیراز به این پروژه روند ساخت آن را کند کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قادری عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پیگیری جهت احداث ۲ شهرک سلامت و دانشگاهی در شیراز گفت: دانشگاه‌های شیراز و علوم‌پزشکی طبق قانون نباید در این پروژه‌ها ورود می‌کردند، اکنون کار معطل تزریق سهم بودجه توسط این ۲ دانشگاه است که به اشتباه به آنها سهم واگذار شده و روند کار را کند کرده است.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم برای توسعه شهرک صنعتی ۳۰۰ هکتار زمین اختصاص دهیم و ۲ شهرک صنعتی جدید را هم در استان ایجاد کنیم که بخشی از نیاز استان از طریق آنها پوشش داده شود.

قادری به پیگیری تکمیل روند ساخت ترمینال خارجی فرودگاه شیراز اشاره کرد و افزود: این پروژه در آخرین لحظه به مصوبه شورای اقتصاد نیاز پیدا کرده تا روند آن تسریع شود و بتوانیم ۴۸ درصد باقی‌مانده را به اتمام و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

مسائل کلی در خصوص کارخانه آی‌تی‌آی حل شده است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین از رایزنی با سازمان انرژی اتمی جهت تقویت نیروی انسانی در این حوزه، احداث پژوهشگاه کشاورزی هسته‌ای و ایجاد نیروگاه‌های پاور خبر داد.

قادری در خصوص وضعیت کارخانه مخابرات راه دور نیز گفت: مسائل کلی در مورد کارخانه آی‌تی‌آی حل شده است و تنها گیرهای اداری دارد که منتظریم انجام شود.

وی در ادامه درباره وضعیت برخی راه‌های پر خطر فارس از جمله مسیر تنگ خیاره گفت: حدود ۸ کیلومتر این مسیر کار شده و منتظریم مابقی نیز توسط پیمانکار آغاز شود.

قادری همچنین با اشاره به اینکه مسیر زیرگذر گویم توسط شهرداری در حال انجام است و تا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با راه‌اندازی این مسیر خودروهای ورودی و خروجی به آزادراه مشکلی نخواهند داشت و همچنین اتصال شهر صدرا به قطعه ۷ آزادراه نیز در حال انجام است.

روند اجرای پروژه مسکن ملی کند است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در خصوص روند پیشرفت پروژه مسکن ملی در استان فارس گفت: در حال حاضر پروژه مسکن ملی در کل کشور متوقف شده چرا که وزارت راه و شهرسازی کند عمل می‌کند و باید سریع‌تر کار خود را شروع کند.

وی با بیان اینکه در شیراز بیش از ۶۰ هزار متقاضی داریم که تعیین تکلیف نشده‌اند، ادامه داد: در این راستا ۵ شهر جهت تخصیص زمین مشخص شده و سریع‌تر باید تعیین تکلیف شود.

قادری با اشاره به ارائه پیشنهادی مبنی بر تبدیل مجموعه‌های باغ‌شهری بزرگ به شهر گفت: در مجموعه‌های باغشهری ساخت و سازهای بسیاری انجام شده و بعضاً مردم آنجا ساکن هستند، باغ شهرهایی که نه می‌توانیم آنها را تخریب کنیم و نه می‌توانیم به آنها آب و خدمات بدهیم.

وی افزود: پیشنهاد تبدیل باغشهرها به شهر را با ۳۰ درصد سهم مالک و ۷۰ درصد سهم دولت داده‌ایم و مورد استقبال هم قرار گرفته است، اگر مالکی کل زمین را بخواهد باید سهم دولت را بخرد تا از محل درآمد کوچه و خیابان و معبر ساخته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اعطای وام ازدواج و سنگ‌اندازی بانک‌ها نیز گفت: مجلس پس از بررسی قوانین را مصوب می‌کند اما اینکه بانک‌ها به دلیل نداشتن توان مالی متقاضیان را معطل می‌کنند در همه کشور وجود دارد و نیازمند بررسی و پیگیری است.