سنندج_ رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: کانون‌های مساجد به عنوان سرمایه‌هایی ارزشمند در دل مساجد شکل گرفته‌اند که شرایط رای برای توسعه فرهنگ و هنر این مرز و بوم مهیا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسعد فرهادی عصر شنبه در آئین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اظهار کرد: مساجد به عنوان پایگاه اصلی در جریان سازی و خلق رویدادهای تأثیرگذار، نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر جایگاه مسجد تاکید ویژه دارند، بیان کرد: مساجد باید فراتر از محلی برای ادای فریضه نماز مورد توجه باشد و به پایگاهی برای جریان‌سازی مفاهیم انقلابی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: حوزه هنری با همکار ی و هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی استان و ظرفیت‌های بسیار خوب در زمینه مساجد می‌توانند با هدایت «بچه‌های مسجد» در عرصه‌های مختلف هنر شامل تئاتر، خوشنویسی، تذهیب، عکاسی، تولید فیلم و غیره که مد نظر انقلاب و نشأت گرفته از آموزه‌های اسلامی است، فعالیت کنند و عامل انتقال آموزه‌ای دینی از مساجد به جامعه باشند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اضافه کرد: وجود کانون‌ها و تشکل‌های مختلف تشکیل شده در مساجد سرمایه عظیمی هستند که شرایط را برای توسعه فرهنگ و هنر در جامعه مهیا کرده‌اند.

فرهادی ادامه داد: کانون‌های مساجد می‌توانند در عرصه آموزش جوانان نقش آفرین باشند و زمینه‌های رشد و ترقی را برای آنها فراهم کنند.

وی اذعان کرد: حوزه هنری کشور برنامه‌ای با عنوان فراتهران» برنامه‌ریزی کرده است که در رویکرد جدید حوزه هنری توجه به گسترش فعالیت‌های هنری و فرهنگی براساس زیست بوم استان‌ها اولویت است.

رئیس حوزه هنری کردستان یادآور شد: کردستان با داشتن مساجد فراوان ظرفیت مؤثری برای شکل گیری فعالیت‌های فرهنگی برای نوجوانان است.

فرهادی در خصوص تئاتر مردمی بچه‌های مسجد اذعان کرد: این جشنواره در قالب جدید خود که به شکل رویداد محور است سومین دوره خود را در کشور برگزار می‌کند و برای نخستین بار در استان اجرا می‌شود.

وی شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری، جذب حداکثری مخاطبین مردمی هنر دینی در تمامی گروه‌های سنی را از اهداف برگزاری این جشنواره خواند و گفت: جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد بهمن ماه ۱۴۰۳ به میزبانی شهرستان قروه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سه اثر برگزیده جهت حضور در جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد انتخاب و معرفی خواهند شد.