تربت حیدریه- رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی تربت‌حیدریه گفت: بازار گل با هدف تسهیل‌گری، قطع واسطه‌گری و فروش مستقیم گل زعفران کشاورزان توسط شهرداری ایجاد شده‌است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جمال یوسف زاده در آئین افتتاح بزرگترین بازار گل ایران در محل ترمینال مسافربری تربت حیدریه اظهار کرد: البته در سال‌های اخیر به دلیل کاهش تولید گل زعفران در منطقه تربت‌حیدریه، قدری از رونق این بازار کاسته شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: بازار گل با هدف تسهیل‌گری در فروش، قطع واسطه‌گری و فروش مستقیم گل زعفران کشاورزان توسط شهرداری ایجاد شده‌است.

وی افزود: بازار در زمینی به مساحت حدود هشت هزار مترمربع، دارای ۷۲ غرفه و به مدت ۵۵ روز دایر خواهد بود.

وی گفت: البته در سال‌های اخیر به دلیل کاهش تولید گل زعفران در منطقه تربت‌حیدریه، قدری از رونق این بازار کاسته شد.

یوسف‌زاده افزود: اما دلیل مهم‌تر این کاهش رونق بازار، ایجاد بازارهای غیررسمی و غیراصولی در مناطق روستایی اطراف این خطه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تربت‌حیدریه گفت: اما مسئولان و به خصوص دست اندرکاران حوزه بهداشت باید این نکته را در نظر داشته باشند که در آن بازارها اصول بهداشتی و امنیتی به هیچ وجه رعایت نمی‌شود و حتی مورد تأیید مسئولان شهرستان هم نیست.

احداث بازار گُل تَر و نیز ایجاد بازارهای غیررسمی مشابه

در ادامه، مهدی علیزاده، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه در این آئین، در خصوص اقدامات انجام شده برای احداث بازار اظهار کرد: ابتدا به ساکن مکاتباتی با نماینده عالی دولت در شهرستان تربت‌حیدریه، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و نماینده مجلس در پیوند با موضوع ضرورت احداث بازار گُل تَر و نیز ایجاد بازارهای غیررسمی مشابه، انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تربت‌حیدریه گفت: پارسال در این بازار نزدیک به ۸۲ تن گُل تَر زعفران معامله شد و برای راه‌اندازی بازار گُل تَر زعفران، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده‌است.