مدیران عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در نشستی، تفاهمنامه همکاری دوجانبه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیران عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در نشستی، تفاهمنامه همکاری دوجانبه امضا کردند.

جلسه امضای تفاهمنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران با حضور سردار ادیبی مدیرعامل موزه، امیر یزدی مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران و معاونین این دو مجموعه در موزه برگزار شد.

این تفاهمنامه در راستای کمک مجموعه‌های فرهنگی در نهادینه نمودن فرهنگ و ارزش‌های هویتی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت منعقد شد و طرفین بر همکاری‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و بهره گیری از امکانات، ظرفیت‌ها و برقراری ارتباط سازمان یافته تاکید کردند.

سردار ادیبی در این‌نشست گفت: امیدواریم این تفاهم نامه موجبات ایجاد بسترهای همکاری مستمر و هم افزایی سازمانی در زمینه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را، با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی طرفین فراهم سازد.

وی افزود: همکاری در جهت جذب مخاطب و استفاده از شبکه مخاطبان، همکاری مجموعه‌ها در زمینه انجام فعالیت‌های فرهنگی مانند جشنواره‌ها و گردهمایی‌ها و برپایی نمایشگاه‌های هنری و در حوزه گردشگری، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امکان بازدید رایگان از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر اهداف این تفاهم نامه است، که امیدواریم با همکاری و پیگیری‌های طرفین به انجام برسد.

امیر یزدی نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل موزه جهت انعقاد این تفاهم نامه گفت: تسری فرهنگ و ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس و مقاومت در بهره وری و انگیزه اجتماعی کارکنان در همه رده‌های خدمتی تأثیر بسزایی خواهد داشت. وی افزود: امیدواریم پرسنل خدوم شرکت شهربان نیز با حضور در فضای ارزشی و انقلابی این موزه بیش از پیش با فرهنگ و ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس آشنا شوند که این مهم قطعاً موجب افزایش انگیزه خدمت در میان این عزیزان خواهد شد.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بزرگ‌ترین موزه نظامی جهان اسلام؛ یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که از سال ۱۳۹۱ به همت شهرداری تهران در اراضی عباس‌آباد به بهره برداری رسیده است. این موزه با زیربنای ۲۰۵ هزار متر مربع یکی از بزرگترین باغ موزه‌های کشور است و شامل بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هفت گانه، سراسرنما، مسجد، باغ راه، دریاچه مصنوعی، آب‌نمایش، سالن‌های آمفی تئاتر، امکانات تفریحی و … است.

این مجموعه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا علاوه بر نمایش حماسه ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، توانسته است به فراخور تقویم، هر ساله نمایشگاه‌های موقت، مراسم و برنامه‌های مختلفی را برگزار کند.