رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: درس خارج فقه «کتاب النکاح» به صورت برخط برگزار می‌شود.

رحمه غروی نائینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خوهران درس خارج فقه کتاب النکاح را با تدریس استاد مجتهده خانم صفاتی، روزهای دوشنبه ساعت ۱۵:۳۰ به صورت برخط برگزار می‌کند.

وی افزود: با تأسیس و شروع فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران، امروزه شاهد بانوان فاضله و عالمه‌ای در سراسر کشور هستیم که تحصیلات حوزوی خود را در دو نظام قدیم یا جدید تکمیل کرده و یا در حال تکمیل آن هستند.

به گفته غروی، مسئولان استانی و ستادی حوزه‌های علمیه، همواره با تقاضای برخی از این دانش‌آموختگان برای برگزاری جلسات درس خارج مواجه بوده و هستند.

وی افزود: در پاسخ به این درخواست و ضرورت ارتقای سطح علمی خواهران طلبه با توجه به اقتضائات ایشان و نیز تحقق هر چه بیشتر عدالت آموزشی، مرکز آموزش‌های غیرحضوری برگزاری برخط درس خارج فقه را در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: ثبت‌نام در این طرح از شنبه ۵ آبان ماه آغاز شده و تا جمعه ۱۱ آبان سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنما و از طریق دنبال کردن پیوند https://osreyosra.ir/r۱ و تکمیل کاربرگ مربوطه، نسبت به ثبت‌نام خود در این درس اقدام کنند.