کتاب اسناد تاریخ آموزش عالی در ایران در دو جلد و بالغ بر ۱۵۰۰ صفحه با حمایت موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و توسط گودرز رشتیانی در صف انتشار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، گودرز رشتیانی عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران به عنوان مجری این طرح پژوهشی اسناد آرشیوی تاریخ آموزش عالی در ایران را شناسایی کرده و اسناد مهم فهرست‌نویسی، بازنویسی و برای انتشار آماده شده است. این اسناد از آرشیوهای مختلف از جمله آرشیوی ملی ایران، آرشیو شورای عالی آموزش پرورش، آرشیو کتابخانه و موزه مجلس و سایر مراکز شناسایی و جمع آوری شده‌اند.

این اسناد در مجموع یک چشم‌انداز کلی و روشن از تاریخ سازمانی و موضوعی آموزش عالی در ایران از دوره قاجار تا بعد از انقلاب اسلامی ارائه می‌دهند و بستر لازم برای انجام پژوهش‌های ثانویه برای شناخت و درک بهتر از روند تغییرات و تحولات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) را فراهم می‌سازند. با بررسی این مجموعه که در دو جلد و حدود هزار و پانصد صفحه منتشر می‌شود تصویر کلی از مهمترین سیاست‌ها و اقدامات مربوط به حوزه آموزش عالی در بازه صد و پنجاه سال اخیر و برهه‌های مهم و تاثیر گذار این دوره نمایان می‌شود.

گفتنی است؛ مخاطبان این کتاب طیف گسترده‌ای از پژوهشگران تاریخ آموزش عالی و برنامه‌ریزی آموزشی، استادان و دانشجویان تاریخ معاصر، پژوهشگران حوزه تاریخ علم و محققان تاریخ سازمانی را شامل می‌شوند.