بیرجند- فرماندار فردوس با بیان اینکه فردوس شهری برای گردشگری و نگین خراسان جنوبی است، گفت: هدف از برگزاری همایش خانه‌های بوم گردی معرفی ظرفیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی روشن فرماندار فردوس صبح یکشنبه در مراسم چهارمین رویداد ملی تجربی و آموزشی خانه‌های بوم‌گردی ایران با بیان اینکه آبان‌ماه فصل انار و زعفران فردوس است، بیان کرد: آبگرم معدنی، قنات جهانی بلده، شهر تاریخی تون و کویر پلوند چهار رکن گردشگری فردوس بوده و آنچه جلوه زیبایی اصیل فردوس است گوهرسنگ منطقه و صنایع‌دستی می‌باشد.

فرماندار فردوس با اشاره به وجود ۷۹ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی در فردوس، تصریح کرد: این موارد قدمت تاریخی شهرستان را نشان می‌دهد و بافت تاریخی شهر تون با آنکه در زلزله سال ۴۷ دچار آسیب شده است معماری آن نمای قدمت و زیبایی است.

وی با بیان اینکه شهر تاریخی تون تجلی سبک زندگی مردم صبور، خون‌گرم و قانع فردوس است، ادامه داد: فردوس کریدور تردد ۷ استان جنوبی که مسافر مشهد و ۵ استان شمالی که مسافر کرمان هستند است.

روشن، با اشاره به ثبت ۱۰ میلیون تردد سالانه در محورها و جاده‌های شهرستان فردوس، اظهار داشت: برای تبدیل فردوس به منطقه گردشگری باید در تقویت زیرساخت‌ها تلاش کنیم و تحقق این امر نیازمند همکاری مسئولین کشوری است.

حضور ۷۷ راهنمای گردشگری کشور در چهارمین رویداد ملی تجربی و آموزشی خانه‌های بوم‌گردی

مدیر اجرایی خانه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی نیز گفت: در چهارمین رویداد ملی تجربی و آموزشی خانه‌های بوم‌گردی ایران در شهرستان فردوس، ۳۵۰ مهمان، ۷۷ راهنمای گردشگری و ۲ مؤسسه برنامه‌ریزی سفر حضور دارند.

مسعود کرباسچی بیان کرد: از اولین همایش خانه‌های بوم‌گردی در تهران، انجمن خانه‌های بوم‌گردی استان پیگیر برگزاری این رویداد در خراسان جنوبی بود.

مدیر اجرایی خانه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی، با بیان اینکه در استان نیز متقاضیان زیادی برای برگزاری همایش وجود داشت، افزود: فردوس گزینه مناسبی بود که انتخاب شد چرا که این شهرستان از ظرفیت گردشگری ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه همدلی مسئولین فردوس در برگزاری همایش بسیار کمک‌کننده بوده است، تصریح کرد: تلاش انجمن خانه‌های بوم‌گردی فردوس قابل تقدیر است.

کرباسچی، با اشاره به همکاری با لیدرهای گردشگری برای حضور تورهای داخلی و خارجی در خراسان جنوبی، ادامه داد: برگزاری این همایش، آخرین اقدام نخواهد بود و تعاملات با بوم‌گردی‌ها ادامه خواهد داشت تا خراسان جنوبی آن‌طور که شایسته است، معرفی شود.