سرمربی تیم ملی ریکرو گفت: انتقاد سازنده همیشه وجود دارد اما هرگز دنبال حواشی نمی‌روم و نگران اختلاف نظر با شعبانی بهار هم نیستم.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از مدت‌ها حضور مربی خارجی، فدراسیون تیراندازی با کمان ایران تصمیم به سپردن هدایت تیم ملی ریکرو و کامپوند به دو مربی ایرانی گرفت. این تغییر در راستای تقویت زیرساخت‌های داخلی و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای مربیان بومی و همچنین عدم ایجاد وقفه در روند آماده سازی تیم انجام شده است. پیش از این، تیم ملی تحت هدایت یک مربی کره‌ای فعالیت می‌کرد که تلاش‌های زیادی برای ارتقا سطح کیفی ورزشکاران داشت.

مربی جدید، با تجربه و دانش فنی بالا، امیدها را برای موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ افزایش داده است. این رویداد بزرگ، فرصتی مناسب برای نشان دادن قابلیت‌های تیم ملی و سنجش توانایی‌های مربی جدید خواهد بود. انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی دقیق و تمرینات منسجم، تیم ملی ریکرو ایران بتواند در رقابت‌های پیش‌رو عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد.

جامعه ورزشی کشور امیدوار است که این تغییر مثبت در کادر فنی، به رشد و پیشرفت بیشتر ورزشکاران و کسب مدال‌های ارزشمند در میادین بین‌المللی منجر شود.

بهزاد پاکزاد سرمربی تیم ملی ریکرو ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث شد مجدداً هدایت تیم ملی را به عهده بگیرید؟ گفت: زمانی که تصمیم گرفتم در کنار تیم ملی نباشم سیاست فدراسیون این بود که از حضور مربی خارجی بهره ببرد و این این تصمیم عملی هم شد و هدایت تیم ملی برای مدتی به مربی کره‌ای سپرده شد. اما مجدداً فدراسیون حاضر شد سرمربی تیم‌های ملی خود را از بین نیروهای داخلی انتخاب کند که اسامی تعدادی از این مربیان در کمیته فنی مطرح شد.

وی افزود: من هم یکی از مربیانی بودم که در این لیست حضور داشتم و در پایان با موافقت اکثر نفرات حاضر در کمیته فنی و ریاست فدراسیون بنده به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شدم. من عاشق این رشته هستم و در این مدتی که در کنار تیم ملی نبودم بازهم در تیراندازی با کمان فعالیت داشتم. خوشحالم که خودم هم برای حضور در این پست اعلام آمادگی کردم و حالا هم قسمت شده برای خدمت بیشتر همراه تیم ملی باشم.

سرمربی تیم ملی ریکرو با اشاره به مدت زمان قراردادش عنوان کرد: فدراسیون از من برای بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا برنامه خواست و من هم برنامه‌های دو ساله خود را ارائه دادم.

پاکزاد در پاسخ به این پرسش که آیا رویکرد شما در مربیگری تغییر کرده است؟ اظهار کرد: بله قطعاً نسبت به گذشته همانطور که در بحث افزایش رکوردها پیشرفت داشتیم رویکرد مربیان و از جمله من هم تغییر کرده است. من سالهاست که در این رشته فعالیت می‌کنم و در باشگاه‌های مختلف شاگردهای زیادی را دارم. برنامه ما این است که بتوانیم مسیری که بعد از المپیک توکیو طی شد را با بروزترین روش‌ها ادامه دهیم.

او ادامه داد: پس از پایان بازی‌های المپیک توکیو تعدادی از ورزشکاران نوجوان و جوان به تیم ملی بزرگسالان تزریق شدند و حالا همین کمانداران جوان ما در میدان‌های مهم بین‌المللی نتایج خوبی را هم برای تیم ملی کشورمان رقم می‌زنند. شناخت خوبی از اکثر ورزشکاران دارم و مجدداً تصمیم داریم از تاریخ ۲۵ آبان انتخابی تیم ملی را برگزار کنیم تا استعدادهای جدید را در کنار تیم داشته باشیم و از حضورشان بهره ببریم.

سرمربی تیم ملی ریکرو خاطر نشان کرد: تمام رقبای ما در حال پیشرفت هستند و ما هم به عنوان مربی وظیفه داریم دانش خود را برای هدایت درست تیم ملی بروز کنیم. توجه به این مسائل کمک خوبی به توسعه تیراندازی با کمان ایران خواهد کرد. خوشبختانه شرایط هم خوب است و ملی‌پوشان در این مدت پیشرفت مناسبی داشتند. تلاش ما این خواهد بود که به امید خدا بتوانیم وضعیت کمانداران را به مدال‌آوری برسانیم و این وضعیت را تثبیت کنیم.

پاکزاد در پاسخ به این سوال که آیا از ایجاد اختلاف نظر دوباره با توجه به انتقادات قبلی که نسبت به مدیریت شعبانی بهار داشتید نگران نیستد؟ گفت: من هرگز وارد این حواشی نشدم. روحیه کاری من اصلاً به این شکل نیست که بخواهم دنبال ایجاد حاشیه باشم. زمانی سرمربی تیم ملی بودم و پس از آن فدراسیون دوست داشت با مربی کره‌ای کار کند. اتفاقاً از من هم دعوت شد که در کنار این مربی حضور داشته باشم که خودم نپذیرفتم.

وی اضافه کرد: حالا بعد از مدتی دوباره تصمیم بر این شده که از مربی داخلی استفاده شود و خوشحالم که این توفیق نصیبم شده که در خدمت تیم باشم. انتقاد ممکن است گاهی پیش بیاید و این اختلاف نظرهای سازنده طبیعی است اما اینکه بخواهم تیم و فدراسیون را وارد حاشیه کنم در روحیات من نبوده و نیست.

سرمربی تیم ملی ریکرو در پایان درباره نخستین اعزام تیم ملی به مسابقات برون مرزی در نیمه دوم سال هم گفت: مسابقات کاپ آسیایی تایلند را داریم که اسفند ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. هدفمان حضور موفق در این رویداد خواهد بود.