نمایشگاه مجسمه‌های لیلا مرتضوی یزدی با عنوان «دالان دل» با حضور جمعی از استادان هنرهای تجسمی و سینمایی عصر جمعه ۴ آبان در نگارخانه لاله افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجسمه‌های لیلا مرتضوی‌یزدی با عنوان «دالان دل» با حضور کامبیز صبری مجسمه‌ساز، امیر حسین صدیق بازیگر، امیر شاهرخ فر یوسفی و جمعی دیگر از هنرمندان در نگارخانه لاله به نمایش درآمد.

در این نمایشگاه انفرادی ۳۰ اثر مجسمه از لیلا مرتضوی یزدی عضو انجمن سفالگران ایران، انجمن تصویرگران و انجمن توسعه هنرهای تجسمی معاصر به نمایش گذاشته شده است. آثار حجمی این نمایشگاه حاصل بیش از ۳ سال تلاش او در عرصه مجسمه سازی است.

ایده خلق این مجموعه از برخورد مستقیم با معماری مناطق کویری ایران در دوران کودکی هنرمند آغاز شده و به مرور زمان با مطالعات و پژوهش‌هایش توسعه یافته است. فضای حاکم بر مجسمه‌های او بیانگر حس مکان در معماری ایرانی است و آکنده از دریچه‌هایی که با راه دادن به نور، سرود زندگی و پویایی را می‌سرایند. مرتضوی بخش قابل توجهی از زندگی خود را در دنیای هنر و با پرداختن به نقاشی، مجسمه‌سازی و تصویرگری سپری کرده و سابقه شرکت در چند نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد.

این مجموعه برای اولین بار در نگارخانه لاله به نمایش در می‌آید و ایده آن برگرفته از همان گشت و گذارها در پیچ و خم عناصر معماری مناطق کویری ایران است که هنرمند در هر یک از آثار خود به طریقی دست به کار انتقال حس آن مکان‌ها زده است.

نمایشگاه «دالان دل» همه روزه از ۵ تا ۱۴ آبان، از ساعت ۹ تا ۱۷ و روزهای پنج‌شنبه از ۹ تا ۱۳، به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود. علاقمندان می‌توانند برای بازدید آثار به محل نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.