مدیر کل طرح‌های شهری معاونت شهر سازی شهرداری تهران گفت: با تعیین تکلیف طرح های شهری در منطقه ۱۰ شاهد افزایش سرانه‌های خدماتی در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، طی بازدید نصر الله آبادیان مدیرکل طرح‌های شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به همراه محمدمهدی مهاجر معاون شهرسازی و معماری منطقه از پروژه امتداد شاخه جنوب شرقی یادگار (ره) در خصوص کاهش عرض گذر محور رنجبر از ۶۰ و ۴۵ متر به ۳۰ متری و استفاده از اراضی آزاد شده اطراف طرح جهت بارگذاری خدمات هفتگانه شهری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نصر الله آبادیان مدیر کل طرح‌های شهری معاونت شهر سازی شهرداری تهران گفت: با تعیین تکلیف محور خیابان رنجبر در منطقه ۱۰ شاهد افزایش سرانه‌های خدماتی در این منطقه خواهیم بود و این امر باید با جدیت دنبال و محقق شود.

در این بازدید محمد مهدی مهاجر معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۰ با بیان اینکه طرح محور رنجبر به طول ۲.۵ کیلومتر امتداد دارد گفت: این طرح جزو اولویت‌های اصلی پوسته شبکه معابر منطقه ۱۰ است.

وی ادامه داد: پهنه بندی محله‌های بریانک و دستغیبب موجب احیا در نوسازی بافت فرسوده منطقه خواهد شد.

در این بازدید همچنین مهاجر تاکید کرد: با عنایت به معضل طرح تعریض از محور شمال خیابان کمیل و افزایش عرض گذر از ۱۸ و ۲۰ متر در وضع موجود به ۳۰ متر با توجه به قطعات ریزدانه واقع در حد شمال معبر امکان اخذ پروانه ساختمانی و احیای بافت فرسوده و ناکارآمد میسر نبوده و موجب نارضایتی شهروندان گردیده است. لذا در صورت تصویب تقلیل عرض گذر رنجبر شاهد تأمین بار ترافیکی و تسریع در نوسازی بافت منطقه خواهیم بود.

لازم به ذکر است این بازدید در راستای درخواست متعدد شهروندان، از محله بریانک و دستغیب مبنی بر تغییر پهنه R۱۱۲ و R۱۲۱ به R۱۲۲ جهت احیا و رونق ساخت ساز و رعایت اصلاحی و آزاد سازی معابر صورت گرفت.