بویین زهرا- امام جمعه سگزآباد با هشدار نسبت به ساخت بزرگترین پروژه دامداری استان قزوین در مجاورت سگزآباد گفت: احداث این پروژه زندگی مردم را مختل می کند.

حجت‌الاسلام محسن آذرتاش امام‌جمعه شهر سگزآباد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأکید بر اینکه مسئولین و شهروندان سگزآباد از حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف استقبال و حمایت می‌کنند اظهار کرد: فعالیت‌های تولیدی سرمایه‌گذاران نباید برای منطقه و شهروندان مشکلات مختلف از جمله معضلات زیست‌محیطی ایجاد کرده و زندگی عادی را مردم دچار مشکل و مخاطره کند.

وی با اشاره به شروع عملیات احداث دامداری شش هزار رأسی در مجاورت شهر سگزآباد گفت: به نظر می‌رسد در جانمایی یکی از بزرگ‌ترین دامداری‌های استان در ۳ کیلومتری شهر سگزآباد دقت لازم صورت نگرفته است؛ چرا که محل احداث این دامداری در مسیر وزش باد مه که به سمت شهر می‌وزد قرار دارد لذا با تکمیل این دامداری بوی نامطبوع دامداری و آسیب‌های زیست‌محیطی وارد شهر سگزآباد شده و مردم را دچار مشکل و انواع بیماری خواهد کرد.

امام‌جمعه شهر سگزآباد با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهر سگزآباد گفت: قطعاً ایجاد مشکلات زیست‌محیطی هر نوع سرمایه‌گذاری در زمینه جذب توریست و گردشگران داخلی و خارجی را برای بازدید از سایت‌موزه‌های تاریخی شهر سگزآباد بی‌اثر خواهد کرد و نه‌تنها توریست و گردشگری وارد شهر سگزآباد نخواهد شد بلکه بسیاری از شهروندان سگزآباد نیز مجبور به مهاجرت خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه احداث بزرگ‌ترین پروژه دامداری استان قزوین در چند متری یکی از محورهای مهم مواصلاتی کشور جای بحث و سوال دارد یادآور شد: روزانه چند هزار وسیله نقلیه از استان‌های مختلف و حتی رانندگان کشورهای مختلف از محور سگزآباد به سمت دانسفهان و بلعکس تردد می‌کنند که بدون شک احداث این دامداری و متصاعد شدن بوی نامطبوع این دامداری رانندگان و مسافران را اذیت خواهد کرد و چه‌بسا در آینده رانندگان مجبور به تغییر مسیر خود شوند.

حجت‌الاسلام اذرتاش با تأکید بر اینکه نام سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین دامداری استان در سگزآباد مهم نیست خاطرنشان کرد: بنده به سرمایه‌گذار و مسئولین به‌طورجدی هشدار می‌دهم تا بیش از این در پروژه سرمایه‌گذاری انجام نشده و از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار نیست در خصوص جانمایی این دامداری تجدیدنظر صورت بگیرد و از ادامه فعالیت عمرانی این پروژه ممانعت به عمل آید.

این مقام تصریح کرد: در استان قزوین و حتی خود شهرستان بوئین‌زهرا مناطق و اراضی وسیع و مناسبی که از مناطق مسکونی شهرها و روستاها فاصله دارند وجود دارد که محل احداث این پروژه بزرگ می‌تواند به آن مناطق انتقال پیدا کند.

وی تأکید کرد: واقعاً جای تعجب است در حالی که حتی در روستاها دامداری‌های کوچک به بیرون روستا در فاصله‌های مناسب انتقال داده می‌شود چگونه و با چه منطق و نگاه کارشناسی مجوز احداث دامداری شش هزار رأسی در مجاورت شهر سگزآباد و روستاهای اطراف صادر شده است.

امام‌جمعه شهر سگزآباد تأکید کرد: سه سال بود با توجه به اعتراض شهروندان و پیگیری مسئولین شهر احداث پروژه دامداری شش هزار رأسی متوقف شده بود که متأسفانه به هر دلیل در هفته‌های اخیر با قلدری و نادیده گرفتن اعتراض مردم مجدد عملیات عمرانی این پروژه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه باید مسئولین استان قزوین و شهرستان بوئین‌زهرا نسبت به اعتراض و نارضایتی شهروندان سگزآباد در زمینه احداث دامداری شش هزار رأسی حساس و هوشیار باشند و بی تفاوت نباشند گفت: مردم شهر سگزآباد مردمی مؤمن، شهیدپرور، انقلابی، ولایت مدار، با فرهنگ و اصالت هستند اما صبر و تحمل مردم هم مرزی دارد و اگر مسئولین در خصوص جلوگیری از ادامه احداث دامداری شش هزار رأسی اقدام جدی و بازدارنده لازم انجام ندهد شهروندان در زمینه ایجاد مشکلات زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی و آینده فرزندان خود کوتاه نخواهند آمد و در خصوص پیامدهای اعتراضی مردم باید مسئولین دستگاه‌های مختلف پاسخگو باشند.