اهواز - رئیس پلیس فتای استان خوزستان از شناسایی و دستگیری مجرم که مرتکب کلاهبرداری ارز دیجیتال شده است خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان دزفول و ارائه مرجوعه قضائی در خصوص کلاهبرداری ارز دیجیتال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات تخصصی و عملیاتی کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد.

سرهنگ حسینی از بررسی ابعاد گسترده این پرونده خبر داد و گفت: متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله موجود، صراحتاً به بزه انتسابی معترف و اظهار کرد که قربانیان را با وعده سرمایه و سود بالا، اطلاعات کیف پول دیجیتالی آنان را دریافت کرده و پرداخت سود را منوط به جذب سرمایه گزار در شرکت خود عنوان می‌داشت و در ادامه از دادن سود به کاربران امتناع می‌ورزید.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ نفر از مالباختگان شناسایی شدند، گفت: مشخص شد که متهم مذکور، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از این افراد کلاهبرداری کرده که به دادسرا اعزام و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه شهروندان به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد کلاهبرداری سایبری، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Fata.gov.ir گزارش دهند.