کرمانشاه- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از پرداخت ۱۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه بیمه شدگان بیمه سلامت در این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا تحویلیان ظهر امروز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت که با حضور فرمانداران شهرستان‌های این استان و تشکل‌های مردم نهاد کرمانشاه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: موضوع سلامت یک دغدغه همگانی است که در این راستا سازمان بیمه سلامت بحث پیشگیری را در سر لوحه کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار نباید جز رنج بیماری رنج دیگری داشته باشد، افزود: این فرمایش سرلوحه کار سازمان بیمه سلامت بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به جمعیت بیمه شده این سازمان در استان اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر معادل بیش از ۶۰ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

تحویلیان با بیان اینکه ۸۰ درصد از بیمه شدگان این سازمان به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند، ادامه داد: دهک‌های درآمدی یک تا پنج، روستاییان، سایر اقشار و بیمه شده برخی از صندوق‌های بیمه‌ای دیگر به‌صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ گونه وجهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی تصریح کرد: دهک‌های یک تا پنج درآمدی جامعه بر اساس قانون از سال گذشته علاوه بر بیمه رایگان، در مراکز درمانی دولتی شامل بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی و کلینیک‌های ویژه دانشگاه نیز به صورت رایگان خدماتی از قبیل معالجه، دارو و … را دریافت می‌کنند.

نشان‌دار شدن ۳۸ هزار و ۱۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در کرمانشاه

تحویلیان مهمترین خدمت ارزشمند و شاهکار سازمان بیمه سلامت به بیماران را ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ دانست و گفت: تا پیش از ایجاد این صندوق تنها هزینه‌های درمانی پنج نوع بیماری تحت پوشش بیمه قرار داشت.

وی با بیان اینکه با ایجاد این صندوق تعداد بیماری‌های تحت پوشش از پنج به ۱۰۷ نوع افزایش یافته است، افزود: به‌زودی این تعداد به ۱۲۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه هزینه‌های درمانی برخی از بیماری‌های صعب العلاج حتی برای خانواده‌های توانمند بالا است، اضافه کرد: این بیماران بعد از نشان‌دار شدن، دارو و خدمات درمانی در مراکز دولتی را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

به گفته تحویلیان، تا کنون ۳۸ هزار و ۱۰۰ بیمار صعب العلاج در این استان نشان‌دار شده‌اند.

وی با اشاره به طرح تحت بیمه زوجین نابارور، افزود: در این طرح نیز ۲ هزار و ۱۰۰ زوج نابارور در این استان نشان‌دار شده و از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده‌اند.

تحت پوشش قرار گرفتن ۵۹ کد خدمت درمانی جدید برای مددجویان بهزیستی

تحویلیان از تحت پوشش قرار گرفتن ۵۹ کد خدمت درمانی جدید توسط سازمان بیمه سلامت برای مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: در این طرح حتی ۷۰ درصد از هزینه تعرفه خصوصی بیماران بر عهده این سازمان است.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، بیان کرد: همچنین همه نسخ الکترونیکی، اسناد بیمارستانی و سرپایی به صورت الکترونیک جابجا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیان کرد: تعداد مراجعه بیمه شدگان این سازمان به مراکز طرف قرارداد در این استان طی یک سال گذشته بیش از پنج میلیون و ۱۵ هزار بار بوده است.

تحویلیان تصریح کرد: هزینه‌های درمانی بیمه شدگان این سازمان در استان کرمانشاه طی سال گذشته ۱۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است.