بوشهر- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از صدور بیش از ۱۴۴ هزار هکتار اسناد تک برگ اراضی کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر صبح یکشنبه در حاشیه نشستی با حضور معاون توسعه و ساماندهی اراضی و مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: کل اراضی کشاورزی جانمایی شده در سامانه املاک ۱۷۰ هزار هکتار است و از مجموع ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات ۱۷ پلاک فاقد تداخل است.

وی افزود: تعداد جلسات برگزار شده از سال ۹۴ تا پایان ۱۴۰۰ محدود بوده که از سال ۱۴۰۱ تعداد جلسات کمیسیون رفع تداخلات استان به طور چشمگیری افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۰ قطعه اراضی کشاورزی در سامانه جانمایی و به مساحت ۱۴۴ هزار هکتار سند تک برگ صادر شده و با ۸۵ درصد پیشرفت کار در حوزه صدور اسناد سومین استان در سطح کشور هستیم.

تشکیل ۹ هزار پرونده

بزرگمهر تصریح کرد: در سامانه سحاک بیش از ۹ هزار پرونده برای فرآیند صدور سند بارگذاری شده که به پنج هزار پرونده توسط امور اراضی شهرستان‌ها پاسخ مثبت داده شده و روند صدور سند در حال انجام است.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی سه قرارداد با شرکت مشاور تنظیم شده که ۵۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی عملیات تشکیل پرونده و مستند سازی انجام شده است.

بزرگمهر در زمینه اطلاع رسانی جهت مراجعه کشاورزان و بهره برداران جهت ثبت درخواست صدور سند و تشکیل پرونده نیز گفت: با انجام نصب بنر و اطلاع رسانی در محدوده روستایی انجام شده و سند دار کردن اراضی باقیمانده کشاورزی در حال انجام است.