بیرجند-رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از دستگیری ۲ سارق و ۲ مالخر سرقت از مجتمع گردشگری عمارت تاریخی شوکت آباد و کشف اموال مسروقه در شهرستان بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کاظم صادقی با اشاره به یک مورد سرقت در باغ تاریخی شوکت آباد اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت در مجتمع گردشگری باغ و عمارت تاریخی شوکت آباد شهرستان بیرجند بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی با انجام اقدامات اطلاعاتی و روش‌های علمی و نوین کشف جرم، ۲ سارق و ۲ مالخر را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی متهمان را در چند عملیات ضربتی دستگیر و اموال مسروقه را کشف کردند.

سرهنگ صادقی بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های پلیسی، در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت از مجتمع گردشگری باغ و عمارت تاریخی شوکت آباد اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارزش اموال سرقتی کشف شده ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: اموال مسروقه بازگردانده شد و متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: پلیس با تمام توان در برابر مجرمان و قانون شکنان ایستاده و اجازه سرکشی و جولان را به آنان نخواهد داد.