رئیس جمهور آمریکا پس از حمله به نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، میلیاردر مشهور و مالک شبکه اجتماعی «ایکس» را هدف گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نطقی آتشین پس از آنکه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور که پنجم نوامبر برگزار می‌شود را «نامزد بازنده» خواند، ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی «ایکس» و حامی سرسخت ترامپ را هدف حمله قرار داد.

بایدن در جریان یک گردهمایی در پیتسبرگ در پنسیلوانیا ابتدا درباره ترامپ گفت: او به رفاه اتحادیه کارگران توجهی ندارد. اگر ترامپ در انتخابات نوامبر برنده شود، بیمه خدمات درمانی و مزایای بازنشستگی را حذف خواهد کرد. دونالد ترامپ یک بازنده است. او هم در قامت نامزد (انتخابات) و هم به عنوان یک انسان، بازنده است.

بایدن خطاب به کامالا هریس، معاون وی و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات و همچنین زوج انتخاباتی وی یعنی «تیم والز» اضافه کرد: تاکنون این‎‌قدر صریح نبودم اما گوش بدهید، ترامپ قصد دارد تا مطمئن شود که شما مردم را تحت فشار می‌گذارید. او تصور می‌کند، روشی که شما در پیش گرفته‌اید، تحمیل فشار به مردم است!

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاختن به ترامپ، مدعی شد که «از همه آنچه ما (دموکرات‌ها) انجام داده‌ایم، درس خواهیم گرفت. آخرین چیزی که آمریکا به آن نیاز دارد، انتخاب دوباره رئیس جمهور سابق است.»

وی خطاب به جمعیت ادامه داد: چند نفر از شما حقوق بازنشستگی دریافت کرده‌اید؟ چند نفر از اعضای خانواده‌تان حقوق بازنشستگی می‌گیرند؟ ترامپ مخالف این است.

بایدن پس از ترامپ، به سراغ ماسک رفت و بدون اشاره مستقیم گفت: کاشف به عمل آمده که ثروتمندترین مرد جهان و متحد فعلی ترامپ، در آمریکا کارگر غیرقانونی بوده است! او (ماسک) وقتی که با ویزای تحصیلی به اینجا آمد، قرار بود که درس بخواند اما در دانشگاه نبود و قانون را نقض کرد و حالا مدام درباره این (مهاجران) غیرقانونی که به اینجا می‌آیند، حرف می‌زند!