گوگل مشغول توسعه قابلیتی مشابه دینامیک آیسلند اپل در آیفون است که احتمالا در اندروید ۱۶ ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «گوگل ۹ تا ۵»، قابلیت «دینامیک ایسلند» آیفون به ندرت استفاده می شود اما یکپارچه سازی آن با قابلیت «لایو اکتیویتیز» در iOS موجب کارآمدی آن شده است. اکنون به نظر می رسد گوگل نیز مشغول آماده سازی است تا ویژگی مشابه آن به نام Rich Ongoing Notifications را به اندروید بیفزاید.

دینامیک ایسلند روشی هوشمندانه برای دور کردن توجه از برش نمایشگر برای دوربین در آیفون های جدید است اما علاوه بر آن سبب می شود رصد « لایو اکتیویتیز» از اپلیکیشن ها نیز ساده تر شود. لایو اکتیویتیز را می توان برای موارد مختلف به کار برد اما کارآمدترین آنها رصد فرایندهای ادامه دار مانند انتظار برای تاکسی اینترنتی، مسیریابی یا ردیاب پیک غذا است.

اپلیکیشن های اندروید می توانند اطلاعات مشابهی را از طریق نوتیفیکیشن ها نیز به اشتراک بگذارند اما قابلیت های موجود در آیفون به طور حتم کارآمدتر است. اکنون گوگل نیز راه حلی برایمشکل یافته است.

طبق گزارشی جدید گوگل مشغول توسعه قابلیت Rich Ongoing Notifications در APIنسخه بتا اندروید ۱۵QPR۱ است که به اپلیکیشن ها اجازه می دهد اطلاعاتی درباره فعالیت شان به شیوه ای کارآمدتر نمایش دهند.

در حقیقتAPIجدید به اپ ها اجازه می دهد نوتیفیکیشن هایی فراتر از یک آیکون ساده بسازند.

مدل‌سازی‌های این ویژگی با استفاده از API شکل نهایی آن را در عمل نشان می دهد. گوگل احتمالا این ویژگی را در اندوید ۱۶ به عنوان یک قابلیت در سطح سیستم ارائه می کند زیرا این یک ویژگی در سطح سیستم است که توسعه دهندگان به زمان نیاز دارند تا برنامه های خود را برای پشتیبانی از آن به روز کنند،. اما با توجه به آنکه این قابلیت در نسخه QPR۱ رصد شده، ممکن است زودتر نیز ارائه شود