همدان ـ مدیرکل هنرهای نمایشی گفت:جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان امیدآفرین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان صبح روز یکشنبه ۶ آبان ماه در تالار هنر تهران با حضور حمید نیلی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره، سید مسعود حسینی شهردار استان همدان، مسعود ویژه مدیرکل اداره ارشاد استان همدان در حال برگزاری است.

در ابتدای نشست مجری برنامه ضمن خوش آمدگویی شهادت ۴ تن از اعضای ارتش را تسلیت گفته و تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک ایران را محکوم کرد.

در ادامه حمید نیلی در این برنامه اظهار کرد: لازم می‌دانم یاد و خاطره شهدای مقاوت را زنده نگاه داشته و برای شادی روحشان صلوات بفرستیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: جشنواره بیست ونهم به ایستگاه نهایی نزدیک می‌شود، حضور این جشنواره در شهر همدان تلاشی است از همه دوستانی که کمک کردند و این اتفاق در شهر جذاب و زیبای همدان در مرحله پایانی است، جا دارد از زحمات دکتر عباس صوفی و دکتر حمیدرضا حاجی بابایی تشکر کنم اگر زحمات این بزرگواران نبود شاید این جشنواره پا نمی‌گرفت، تلاش فراوانی کردند، تشکر ویژه داشته باشم.

وی ادامه داد: حوزه تئاتر در حوزه کودک ابزاری برای آموزش و پرورش بوده و در بطن آن نهادینه می‌شود، در ابتدای حضورم در عرصه نمایش جشنواره‌های این حوزه در شرف وقوع بود و بسیار خرسندم که کل هنرهای نمایشی با وجود اتفاق ناگوار (شهادت رئیس جمهور و هیأت همراهشان) توقف در کار جشنواره‌ها ایجاد نکردیم.

نیلی خاطر نشان کرد: توجه به حوزه آموزش یکی از نکاتی است که در این جشنواره قابل ارائه است، کودک و نوجوان جزو مخاطبان در حوزه امید محسوب می‌شود و با توجه به اینکه نگاه رهبر انقلاب نیز به امید آفرینی است این جشنواره می‌تواند این نگاه را به ثمر برساند.

وی گفت: به نظر من حضور نهاد شهرداری برای جذابیت بیشتر جشنواره‌هاست، ما در جشنواره‌های مختلف که در حوزه نمایشی داریم یکی از دغدغه‌ها که داشتیم این بود که باید در این زمینه به یک ساماندهی درست برسیم و یکی از نهادهایی که می‌تواند کمک شایانی کند شهرداری است.

مدیرکل هنرهای نمایشی در ادامه تصریح کرد: مجدداً از کمک‌های شهردار که به تسریع بیشتر کارها کمک زیادی کردند تشکر می‌کنم، همچنین حضور اصحاب رسانه نیز به دیده شدن بیشتر جشنواره کمک شایانی خواهد کرد.