اراک- سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۹۸ درصد از نسخه های درمانی این استان به صورت الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک بوالحسنی ظهر یکشنبه در آئین گرامیداشت سالروز بیمه سلامت در اراک اظهار کرد: تعامل و هم‌افزایی میان بخش دولتی و خصوصی در حوزه بیمه و ارائه خدمات یکپارچه به بیمه‌شدگان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی، یکی از اولویت‌های مهم کاهش هزینه‌های اضافی و صرفه‌جویی در منابع بیمه‌ای است که با تعامل و هماهنگی، می‌توان ساختار بهتری برای پشتیبانی از بیماران و پوشش‌های جامع‌تر ایجاد کرد.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی ضمن اشاره به اهداف این سازمان تصریح کرد: با گسترش پوشش بیمه همگانی، شهروندانی که فاقد هرگونه بیمه هستند زیر چتر حمایتی آن قرار می‌گیرند.

بوالحسنی بر ضرورت توجه به بیمه‌های روستایی و مناطق کم‌برخوردار تأکید کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده برای گسترش خدمات در مناطق کمتر توسعه‌یافته این استان، تصمیماتی اتخاذ شده تا تمامی شهروندان، از جمله اقشار آسیب‌پذیر، تحت حمایت‌های بیمه‌ای مناسبی قرار گیرند.

توزیع کارت بیمه برای ۳۲۳ هزار نفر از عشایر و روستاییان

وی توزیع کارت بیمه روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را ۳۲۳ هزار نفر در استان اعلام کرد و افزود: در این شهرها صندوق بیمه ایران تأسیس شد که بر اساس آن ۱۱۱ نفر از دهک‌های یک تا پنج به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

بوالحسنی گفت: حدود ۲۵۰۰ نفر از اتباع غیر ایرانی تحت پوشش خدمات بیمه درمانی قرار گرفته‌اند که از ۹۰ درصد تعرفه دولتی خدمات بستری استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۷ گروه بیماران خاص در استان وجود دارد و بیش از ۳۰۰ بیماری را در بر می‌گیرد، افزود: از سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸ هزار نفر در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده‌اند که تا سقف ۱۵۰ میلیارد ریال برای این گروه از بیماران هزینه شده است.

ثبت نام ۱۰۶۶ زوج نابارور مرکزی در سامانه

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به درمان زوجین نابارور تصریح کرد: ۱۰۶۶ نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۹۸ درصد نسخه به صورت الکترونیکی صادر شده که این مهم منجر به حفظ محیط زیست، مصرف منطقی دارو و کاهش قاچاق دارو شده است.

بوالحسنی عدم تحقق تجمیع سازمان‌های بیمه، تفاوت تعرفه در بخش‌های دولتی و غیر دولتی، عدم برخی خدمات در تعهد سازمان‌های بیمه همچنین سهم ۸ درصدی بهداشت و درمان از تولید ناخالص ملی که اکنون زیر ۴ درصد است را از جمله چالش‌های پیش روی این سازمان عنوان کرد.

بررسی آخرین وضعیت پوشش بیمه‌ای در استان، شناسایی چالش‌های موجود در حوزه بیمه، ارائه راهکارهای بهبود کیفیت خدمات بیمه‌ای، افزایش همکاری و تعامل بین بخش دولتی و خصوصی، ایجاد هماهنگی بیشتر بین بیمه‌ها و ارائه خدمات یکپارچه به بیمه‌شدگان از جمله مهمترین محورهای این نشست بود.