معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از دستگیری کلاهبرداران حرفه ای که با شگرد اخذ ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از شهروندان اخاذی کرده بودند، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ عبداله چولکی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت شهروند کرمانی علیه شخصی به هویت معلوم که خود را تبعه آلمان معرفی کرده بود و با ترفند اخذ ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی از وی کلاهبرداری کرده بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد متهم پس از شناسایی سوژه‌های خود با جعل مدارک اقامتی، گذرنامه و مستندات مربوط به سفارت و همچنین ارسال ایمیل‌های ساختگی، چنان وانمود کرده که کشورهای مورد نظر، پیگیر امور مهاجرت افراد می‌باشند که بلافاصله با انجام بررسی‌های تکمیلی محرز شد متهم با این شیوه و شگرد از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: با گسترش اقدامات اطلاعاتی و تخصصی هویت اصلی متهم شناسایی و مشخص شد در استان آذربایجان غربی تردد داشته که طی هماهنگی و صدور نیابت قضائی، مأمورین پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه عزیمت و پس از تعقیب و مراقبت‌های پیاپی سرانجام متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی‌های اولیه اعلام کرد که اقدامات مجرمانه خود را با همدستی فردی دیگری انجام داده است.

سرهنگ چولکی با اشاره به دستگیری همدست متهم اصلی خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده به تعداد ۵ فقره کلاهبرداری با این شیوه اعتراف که در مجموع مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از مال باختگان کلاهبرداری کرده بودند که پس از معرفی به دادسرا روانه زندان شدند.