بیرجند- در مراسمی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز و معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین ۱۰۰ بسته حمایتی به خانواده زندانیان نیازمند اهدا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نسایی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ظهر یکشنبه در این مراسم گفت: اکثر خانواده زندانیان از قشر محروم هستند و اگر برای حمایت از آنها اقدامی صورت نگیرد؛ آسیب‌های جدی تری خانواده را تهدید خواهد کرد.

وی افزود: سرپرست خانواده به دلیل ارتکاب اشتباه و تخطی از قانون باید دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند و خانواده وی نباید در جامعه مجرم شناخته شود.

وی ادامه داد: انجمن حمایت زندانیان با تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های زندانیان نیازمند با انجام تحقیقات مقدماتی و میدانی زمینه کمک برای این قشر از جامعه را فراهم می‌کنند.

وی عنوان کرد: با کمک انجمن حمایت زندانیان بیرجند، خدمات حمایتی، فرهنگی و آموزشی به زندانیان و خانواده آنها رشد قابل قبولی داشته و انتظار داریم با راه حل های کاربردی و رایزنی‌های جامع، ارائه خدمات به این قشر آسیب دیده بیش از پیش توسعه یابد.

وی متذکر شد: انجمن حمایت زندانیان اعتبار دولتی ندارد و باید همه خیرین و مردم نوع دوست در حد توان در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی، اهدای، وسایل منزل و… به این نهاد مردمی کمک کنند.

در پایان ۱۰۰ بسته حمایتی هریک به ارزش ۱۰ میلیون ریال در بین خانواده زندانیان نیازمند توزیع شد.