اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: کشاورزی صنعتی و مدرن می‌تواند با دانش و علم و فناوری به روز پاسخگوی نیاز جمعیت رو به رشد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر یکشنبه در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: امروزه کشاورزی صنعتی و مدرن می‌تواند پاسخگوی نیاز جمعیت رو به رشد باشد و این مهم با دانش و علم و فناوری به روز کشاورزی میسر می‌شود.

وی افزود: ترویج باید کاربرد عملی آنها را به کشاورزان با فنون و روش‌های مختص خود آموزش دهد و این امر باعث افزایش میزان تولید محصولات و تقویت اقتصاد و معیشت کشاورزان زحمتکش را در پی خواهد داشت.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: مدیریت بهینه مصرف آب کشاورزی، افزایش میزان تولید محصولات گلخانه‌ای، بالا بردن سطح اطلاعات و توان علمی و عملی بهره برداران، بکارگیری مکانیزاسیون، استفاده از توان تحقیقاتی و پژوهشی محققین و اهمیت دادن به گسترش شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی می‌تواند بستر لازم برای توسعه پایدار و توانمند را در استان فراهم سازد.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: استان اردبیل علاوه بر اینکه قطب کشاورزی است قطب دامداری و دامپروری نیز هست و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان که وارثان سنگر سازان بی‌سنگر هشت سال دفاع مقدس هستند و سربازان خط تولید و امنیت غذایی محسوب می‌شوند باید تمامی سعی و اهتمام خود را هم در بخش زراعت و هم در بخش دام بکار گیرند.