ساری- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: شش گام برای آموزش و توانمندسازی امام جماعت، کارگزاران و ارکان مساجد تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار بعدازظهر یکشنبه در شورای راهبری مساجد استان با بیان اینکه طراحی تدوین و آموزش الگوی نقش آفرینی امام مساجد با بهره تجربیات میدانی، آموزش و توانمندسازی ائمه جماعت و کارگزاران شامل امنا و خدام مساجد در برنامه قرار دارد، گفت: الگویی برای توانمندسازی ائمه جماعت و کارگزاران به صورت گام به گام مشخص شده است.

وی از تعریف شش گام برای توانمندسازی ائمه جماعت و کارگزاران مساجد خبر داد و گفت: این آموزش‌ها بر اساس مؤلفه‌های هویتی مساجد و ماموریت‌هایی نظیر انسان سازی، تعلیم و تربیت، روشنگری و بصیرت افزایی، ایستادگی برابر ظلم، پایگاه جهاد و مقابله با دشمن، فعالیت‌های فرهنگی طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی و آموزش باید بر اساس این مأموریت‌های مسجد صورت گیرد، افزود: در گام اول طرح توانمندسازی شناسایی مساجد صورت گرفت و یک تیم طی چند ماه گذشته از ۲۰۰ مسجد شاخص استان بازدید و بازرسی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با عنوان اینکه مدل‌های مختلفی برای توانمندسازی امام جماعت و ارکان مسجد وجود دارد، گفت: ما مدل مربی محوری را دنبال می‌کنیم و در این راستا استان را به چهار منطقه تقسیم بندی کردیم و برای هر منطقه یک راهیار قرار دادیم.

حجت الاسلام شریف تبار تصریح کرد: مساجد را بر اساس کارکرد و متغیرهایی نظیر دارا بودن یا نداشتن امام جماعت، میزان مشارکت مردمی و تربیت کنشگران، مباحث ساختاری و وضعیت امکانات تقسیم بندی کردیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ارائه برنامه قابل دفاع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را برای مساجد امری مهم و ضروری خواند و گفت: در حال حاضر سند توسعه قرآنی استان در این شورا مطرح شد و منتظر رأی نهایی برای دریافت بودجه مورد نیاز هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه ۸۰ پروژه در دست اجرای خانه عالم در استان وجود دارد، گفت: همچنین طی سال‌های گذشته حدود ۳۸۰ خانه عالم در استان احداث شد.