گرگان-رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: امروز برگزاری کلاس ها به صورت عرصه محور در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان را وارد بازار کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی طاهری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای اینکه دانشجویان به صورت علمی آموخته‌های خود را فرا بگیرند نیاز است در کنار کلاس‌های آموزشی عرصه‌ای آموزش عملی برای آن‌ها فراهم شود.

وی افزود: دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی تعدادی از درس‌های دانشگاهی خود را به صورت عملی در بیمارستان‌ها می‌گذرانند و دانشجو با آموزش‌های عملی که می‌گذراند برای ورود به بازار کار آماده هستند و مشکلی برای اشتغال ندارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان گفت: امروز فارغ التحصیلان بسیاری از رشته‌ها صرفاً به صورت تئوری آموزش می‌بینند و این باعث می‌شود دانشجویان از مهارت کافی برخوردار نباشند و در چنین موقعیتی جامعه هم رغبتی برای استفاده از این افراد را ندارد.

وی یادآور شد: امروز برگزاری کلاس‌ها به صورت عرصه محور یکی از برنامه‌های مهم و اصلی دانشگاه آزاد به شمار می‌آید تا دانشجویان از آموزش‌های لازم برخوردار شوند و بتوانند به راحتی در بازار کار ورود پیدا کنند.

طاهری با اشاره به اینکه گلخانه دانشگاه آزاد گرگان از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این گلخانه فرصتی جهت انجام فعالیت‌های علمی و اقتصادی برای دانشجویان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه این گلخانه باعث اشتغال ۳۰ نفر به صورت مستقیم شده است، افزود: با راه اندازی این گلخانه در طول سال صدها نفر دارای مهار می‌شوند.

سال گذشته در دهمین جشنواره علمی، فناوری دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور از بین ۵۴ سرای نوآوری کشور گلخانه فرهیختگان دانشگاه آزاد گرگان به عنوان سرای برتر انتخاب شد.