اهواز - مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خوزستان جزو استان هایی است که توانست «سند مهندسی فرهنگی کشور برش استان خوزستان» را تدوین و رونمایی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید منادی در دومین نشست شورای اداری رؤسای شهرستان‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که با دستور کار بررسی عملکرد ۶ ماهه اول سال و برنامه‌ریزی برای نیمه دوم سال در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، بیان کرد: یکی از مواردی که بسیار مهم است بررسی اقدامات عمرانی است که انجام شده، بیش از حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی برای خوزستان جذب و تخصیص صورت گرفته است که رضایتمندی را به همراه داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تعمیر و تجهیز صورت گرفته است. پیگیری سایر مباحث زیر ساختی، رونق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اتفاقات دیگری که در شهرستان‌ها در حال انجام شدن است نیز یکی از کارهای در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.

وی با بیان اینکه خوزستان جز استان‌هایی است که با تلاش‌های عمده و هم افزایی دستگاه‌ها توانسته سند مهندسی فرهنگی کشور برش استان خوزستان را تدوین و رونمایی کند، افزود: امروز باید به فکر اجرای این سند باشیم، آن بخش که مربوط به اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان و شهرستان‌ها است را باید انجام دهیم تا طرح توسعه فرهنگ، هنر و رسانه را آماده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: با گرفتن نظر شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان، امام جمعه و فرماندار شهرستان، رؤسای هر شهرستان باید برای طرح توسعه مذکور کمک کنند.

به گفته منادی، وظیفه این دستگاه خدمت رسانی و پاسخگویی با روی گشاده نسبت به تمام هنرمندان، خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد، اهالی قرآن، امور مساجد و … است که به ادارات زیرمجموعه ما مراجعه می‌کنند لذا بنده به تمام رؤسای ادارات تاکید دارم با روی باز پذیرای آنها باشند و خدمات ارائه دهند.

وی ادامه داد: بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی گاهی آن گونه که باید اتفاق نمی‌افتد لذا باید این مساله را در نظر داشته و نسبت به آن اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان موضوع مهم دیگر را توسعه فعالیت‌های ذیل قرارگاه شهید آوینی خواند و گفت: تمام شهرستان‌های استان توانستند از طرح مذکور و حمایت‌های آن بهره مند شوند که باید بخش دوم آن نیز انجام شود. امیدواریم باهمت و پیگیری، شهرستان‌های خوزستان که سرشار از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است را تقویت کنیم و به جایگاه لازم خود برسانیم.