رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر ادعای پیشین خود در خصوص اعزام سربازان کره شمالی در درگیری ها علیه کشورش را تکرار کرده و خواستار واکنش قاطع غرب به این اقدام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دویچه وله، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار «واکنش قاطع» غرب به ادعای اعزام سربازان کره شمالی به روسیه شد.

زلنسکی با انتشار ویدیویی در تلاش برای جلب نظر محور غرب مدعی شد که کشورش عملا مجبور است در خاک اروپا علیه کره شمالی مبارزه کند.

وی با ادعای اینکه «اگر متحدان اوکراین اکنون اقدام مشخصی انجام ندهند، رئیس‌جمهور روسیه برای انجام اقدامات تروریستی بیشتر تشویق خواهد شد»، خواستار حمایت قوی‌تر از کشورش و همچنین دعوت از اوکراین برای پیوستن به ناتو شد.

این در حالیست که یکی از نمایندگان کره شمالی در سازمان ملل متحد با رد ادعای کره جنوبی درباره اعزام نیرو از پیونگ‌یانگ به مسکو برای کمک به روسیه در جنگ اوکراین، این ادعاها را شایعه بی‌اساس توصیف کرد.

نماینده کره شمالی در یکی از جلسات مجمع عمومی سازمان ملل گفت: درباره به اصطلاح همکاری نظامی با روسیه، نمایندگی من (کره شمالی) تصور نمی‌کند که نیاز به اظهار نظر درباره چنین شایعات بی‌اساس و کلیشه‌ای داشته باشد. ادعای سئول با هدف خدشه‌دار کردن وجهه کره شمالی و تضعیف روابط مشروع و دوستانه بین دو کشور مستقل مطرح شده است.