یک مقام مسئول گفت:آئین نامه راه اندازی بازار گواهی صرفه جویی انرژی برق تدوین و بزودی نهایی و ابلاغ می‌شود و تمامی بخشنامه‌های اقتصادی وزارت نیرو پس از مشورت با بخش خصوصی صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، یزدان رضایی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق درباره برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی و جذاب کردن اقتصاد صنعت برق گفت: صنعت برق ایران به عنوان یک صنعت پویا و فعال در حال حاضر با مشکل ناترازی رو به رو است که این مشکل به واسطه اقتصاد ناکارآمد ایجاد شده و وزارت نیرو تلاش دارد تا با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح نسبت به حل آن اقدام کند.

وی ادامه داد: به دلیل اقتصاد ناکارآمد و عدم سرمایه‌گذاری کافی در این صنعت در دهه ۹۰ صنعت برق با مشکل ناترازی رو به رو شد و اکنون وزارت نیرو با همکاری بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی و صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری کافی در صنعت برق اقدامات خوبی را اجرایی کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو در ادامه به برگزاری نشست‌های صمیمی و تخصصی با فعالان بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: نمایشگاه بین المللی صنعت برق فرصت بسیار مناسبی بود تا در قالب نشست‌های تخصصی دغدغه و نظرات بخش خصوصی را بشنویم در سیاستگذاری‌های خود این دغدغه‌ها را مدنظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو مصمم است تا تمامی بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های خود را پس از مشورت و کسب نظر فعالان بخش خصوصی نهایی و ابلاغ کند، اظهار داشت: وزارت نیرو برای حل مشکل ناترازی برق به همراهی و کمک فعالان بخش خصوصی به شدت نیاز دارد.

رضایی افزود: به منظور کنترل و کاهش ناترازی برق اقداماتی مانند رفع مشکل سرمایه گذاری در حوزه تولید برق حرارتی و تجدیدپذیر و بخش‌های مکمل صورت گرفته است که انتظار داریم نقش مثبتی در حل چالش‌های صنعت برق داشته باشد.

معاون وزیر نیرو با اعلام خبر ابلاغ آئین نامه بازار گواهی صرفه جویی برق در آینده نزدیک، یادآور شد: موضوع بهینه‌سازی انژی و راه‌اندازی بازار گواهی صرفه‌جویی برق یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو است که آئین نامه آن تدوین شده است و پس از اعمال نظرات بخش خصوصی و نهایی شدن در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: گسترش بازار غیردولتی و بورس، کاهش مداخلات دولت در تجارت برق و افزایش نقش نظارتی از جمله دیگر اقدامات اصلاحی وزارت نیرو است که در دستور کار قرار دارد و انتظار می‌رود با اجرایی شدن این اقدامات شاهد بهبود وضعیت صنعت برق در آینده نزدیک باشیم.