اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تکمیل پروژه‌های تامین آب اصفهان در اولویت ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاری قرآن ظهر یکشنبه در آئین تکریم و معارفه معاونان عمرانی، سیاسی و اجتماعی و امنیتی و انتظامی در استانداری اصفهان اظهار داشت: از آقای مرتضوی استاندار سابق اصفهان به صورت ویژه تشکر می‌کنم زیرا انصافاً طی سه سالی که با ایشان همراه بودم جز خلوص نیت در حوزه کاری که بر عهده داشتند، ندیدم.

وی با بیان اینکه در دولت قبل، پروژه نهضت ملی مسکن به عنوان قانون مطرح شد، خاطرنشان کرد: نهضت ملی مسکن یکی از پروژه‌های شاخص و ویژه بوده که بی تردید دولت با آن درگیر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تأمین مسکن وظیفه ذاتی نظام است، ابراز داشت: پروژه نهضت ملی مسکن در سراسر کشور وضعیت خاصی دارد و در دولت پیش رو در کنار چالش‌های آلایندگی، کمبود آب و فرونشست، موضوع مسکن نیز یکی از مسائل پیش روی ما است.

قاری قرآن با بیان اینکه چالش‌های متعددی به ویژه در حوزه زیرساختی استان وجود دارد، ادامه داد: با تمام ضوابط قانونی که وجود دارد، کار سخت است؛ در استان اصفهان مباحث مختلفی وجود دارد و لازم است که در این حوزه‌ها کار کارشناسی با دقت انجام شود و در راستای تسهیل امور بایستی راه حل پیدا کنیم که وفاق و همدلی از رموز اصلی این امر است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های تأمین آب اصفهان اولویت ما خواهد بود، خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر از پروژه‌های آبی اصفهان که در حال اجراست بازدید کردیم و به لحاظ پیشرفت فیزیکی و اجرا یکی از نادر ترین پروژه هاست و از مجریان این پروژه حمایت خواهیم کرد با همان توان پروژه را پیش ببرند.

اصفهان در حوزه آسیب‌های اجتماعی با چالش‌های فراوانی روبه روست

در این آئین همچنین ایوب درویشی معاون جدید سیاسی و اجتماعی استاندار اصفهان، کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان را مستلزم راه‌حل‌های منطقی با مشارکت سایر نهادهای مرتبط دانست و اظهار داشت: افرادی که در این حوزه مسئولیت می‌پذیرند باید متخصص و اهل عمل باشند.

وی با بیان اینکه ابَربحران‌های اجتماعی استان نیازمند ریشه‌یابی و تصمیم‌گیری اصولی است و این مساله ربطی به گرایش سیاسی ندارد، خاطرنشان کرد: گفتمان وفاق در دولت چهاردهم در پی بهره‌مندی از توانمندی افراد برای عبور از چالش‌ها و مشکلات است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اصفهان اذعان داشت: اصفهان در حوزه آسیب‌های اجتماعی با چالش‌های فراوانی روبه‌روست که مدیریت آنها نیازمند تخصص، هم‌افزایی و کار مجدانه است.

اصلاح فرآیندهای کهنه ضروری است

در ادامه حسن سلیمی مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه چالش امروز کشور مدیران نیستند بلکه ما نیازمند اصلاح فرایندهای کهنه هستیم، اظهار داشت: رویکرد ما در واحد حراست تمرکز روی مقوله پیشگیری است.

وی اضافه کرد: نیازهای نیروی انسانی سازمان‌ها نیز باید به نحو شایسته رسیدگی شود تا اصل بهره وری و فضای کاری سالم برقرار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین تکریم و معارفه معاونان استانداری اصفهان، طی احکامی جداگانه از سوی استاندار اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن بعنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی، ایوب درویشی بعنوان سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی، اکبر صالحی بعنوان سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی، حسن سلیمی بعنوان مشاور استاندار و مدیرکل حراست، غلامرضا کیهانپور بعنوان مشاور استاندار در امور پیگیری‌های ویژه، سیدجمال‌الدین صمصام شریعت بعنوان مشاور استاندار در امور معماری و شهرسازی و سیدعلی بهشت‌نژاد بعنوان مشاور استاندار معرفی شدند.