زنجان-مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: امروز هیئت‌های پزشکی ورزشی نیازمند برگزاری دوره‌های تخصصی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد بازرگان بعد از ظهر یکشنبه در مجمع سالیانه هیئت پزشکی ورزشی استان که با حضور رئیس فدراسیون و در محل سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، افزود: برگزاری دوره‌های تخصصی به دانش‌افزایی اعضا کمک شایانی خواهد کرد، به شرط آنکه این دوره‌ها به صورت مستمر برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از وظایف جدی هیئت پزشکی ورزشی، برخورد با باشگاه‌های متخلف است، اظهار کرد: باشگاه باید محلی برای استمرار سلامتی افراد باشد، از این رو باید با باشگاه‌هایی که به هر نحوی این سلامتی را با تجویز، توصیه و فروش مکمل‌های غیرمجاز به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع صورت گیرد.

بازرگان با یادآوری اینکه موضوع مکمل‌های ورزشی به یکی از چالش‌های جدی هیأت‌های پزشکی ورزشی در سطح کشور تبدیل شده است، ادامه داد: برای اینکه بتوان در این خصوص کمی از مشکلات کاست، باید نسبت به بالا بردن آگاهی و دانش ورزشکاران اقدام کرد تا اقدام به خرید و استفاده از مکمل‌های غیرمجاز نکنند.

مدیرکل ور زش و جوانان استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه هیئت پزشکی ورزشی از جمله هیأت‌هایی است که جامعه هدف گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: هیأت‌های پزشکی ورزشی علاوه بر دانش‌افزایی، باید ارتباط و تعامل تنگاتنگی با سایر هیأت‌های ورزشی داشته باشند.

بازرگان همچنین بازدید ادواری از باشگاه‌های ورزشی استان را ضروری دانست و با یادآوری اینکه در نیمه اول امسال ۴۸۰ باشگاه ورزشی در استان مورد بازرسی قرار گرفت، تصریح کرد: بی‌تردید اولویت نگاه ما به باشگاه‌های ورزشی، رویکرد حمایتی است اما نباید به خاطر این رویکرد، امر نظارت بر باشگاه‌ها مغفول بماند.