مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی از خودکفایی ساخت ۹۸۶ قلم کالا و تجهیزات فنی با استفاده از دانش و تخصص نیروهای ایرانی و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهزاد سالاری مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی از خودکفایی ساخت ۹۸۶ قلم کالا و تجهیزات فنی با استفاده از دانش و تخصص نیروهای ایرانی و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی خبر داد و گفت: پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با استفاده از توان و دانش جوانان شایسته و کارآمد و دستیابی به دانش روز دنیا از استفاده و به‌کارگیری کالاهای خارجی بی‌نیاز شده است.

وی در ادامه افزود: کارکنان و متخصصان این مجموعه همچنین امسال توانستند با پیروی از دستورات و قوانین ایمنی بیش از ۱۱۹ میلیون و ۱۰۹ هزار نفر ساعت کار بدون حادثه را ثبت کنند و گامی مهم به‌منظور رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بردارند.

سالاری تاکید کرد: با توجه به خوردگی‌های پیوسته در واحد ۱۰۲ که مشکلات عدیده‌ای در مبدل‌های مربوطه به‌وجود می‌آورد و از آنجا که مبدل‌ها برای تعمیر، بازسازی و نوسازی، به کارگاه مرکزی فاز یک ارسال می‌شد و به دلایل مختلف از قبیل حجم کارها و… در زمان مقرر تحویل داده نمی‌شد، مدیریت کارگاه پالایشگاه چهارم پارس جنوبی بر آن شد که با گسترش کارگاه و تجهیز آن برای بازسازی مبدل‌ها در این پالایشگاه اقدام کند.

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان گفت: با برنامه‌ریزی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات احداث «کارگاه ساخت و بازسازی مبدل» آغاز شد و با موفقیت پایان یافت و اکنون در حال فعالیت است.