نیر- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۶ پروژه مهم گردشگری در شهرستان نیر در حال اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آنها شاهد تحول حوزه گردشگری خواهیم بود.

حسن محمدی ادیب در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۶ پروژه در حوزه گردشگری شهرستان نیر در دست اجرا قرار دارد، اظهار کرد: ۶ پروژه مهم گردشگری در شهرستان نیر در حال اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آنها شاهد تحول در گردشگری شهرستان خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر ۹۰ پروژه گردشگری با سرمایه‌ای حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان در سطح استان توسط سرمایه‌گذاران در حال اجرا است که از این میزان ۶ پروژه در شهرستان نیر قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: پروژه‌های گردشگری شهرستان نیر اکثراً در مراحل نهایی اجرا قرار دارند و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد تحول اساسی در صنعت گردشگری شهرستان نیر و استان خواهیم بود.

محمدی ادیب تاکید کرد: کمک‌های دولتی در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری به شکل‌های مختلف انجام می‌شود که در این راستا بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های گردشگری پرداخت شده است.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌ها برای پروژه‌های گردشگری، ادامه داد: احداث مسیرهای دسترسی، برق‌رسانی و آب‌رسانی مجتمع‌های گردشگری از جمله اقدامات زیرساختی است که با اعتباری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط دولت در شهرستان انجام یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: اجرای این پروژه‌ها نویدبخش روزهای خوبی برای گردشگری شهرستان نیر است و ما امیدواریم در سال جهش تولید با مشارکت مردم شاهد جهش صنعت گردشگری در این شهرستان باشیم.