سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طبق دستور العمل جدید کادر اداری مجموعه آموزش و پرورش سراسر استان نیز مشمول رتبه بندی معلمان و همچنین پرداخت معوقاتشان شدند.

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تعلق رتبه بندی به کادر اداری آموزش و پرورش استان سمنان، تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی رتبه بندی فقط به معلمان و کادر آموزشی مدارس تعلق می‌گیرد.

وی افزود: تعدادی از همکاران ما که در ادارات و به صورت کادر اداری بودند به جهت برخورداری از رتبه بندی در مدارس ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: اخیراً دستورالعملی ابلاغ شده که در این همکاران می‌توانند فرایند رتبه بندی شرکت کنند و پس از آنکه مدارک شأن را در سامانه مختص به این امر در وزارتخانه بارگذاری کرده‌اند می‌بایست تائیدیه شش‌گانه را دریافت نمایند.

وزیری با بیان اینکه این افراد در مرحله بعد می‌بایست تائید هیأت ممیزی شهرستان‌ها و استان را نیز دریافت کنند، گفت: در پایان این مراحل حکم رتبه بندی این دسته از همکاران آموزش و پرورش صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارگذاری مدارک رتبه بندی برای کادر اداری همانطور که بیان شد، طی چند روز آتی بازگشایی می‌شود، افزود: همکاران ما می‌توانند علیرغم حضور در کادر اداری از رتبه بندی برخوردار شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه این دسته افراد در صورتی که موفق به دریافت حکم رتبه بندی شوند، معوقات خود را از نیز تاریخ مشمولیت رتبه بندی، دریافت خواهند کرد، گفت: به این ترتیب معوقات این کارمندان هم به حساب شأن واریز می‌شود.

وزیری افزود: اگر همکاران ما سریعاً مدارک خودشان را بعد از بازگشایی سامانه بارگذاری کنند، نهایتاً یک ماه طول می‌کشد تا فرایندهای اداری برایشان انجام شود و بتوانند از رتبه بندی برخوردار شوند.