برآوردهای رسمی نشان می‌دهد آمریکا بیش از ۲۲ میلیارد دلار کمک تسلیحاتی و نظامی به رژیم صهیونیستی طی یک سال اخیر انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه امور عمومی و بین الملل واتسون، براساس برآوردهای دانشگاه براون بخش قابل توجهی از هزینه‌های نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها اکنون از سوی ایالات متحده تأمین می‌شود.

بر این اساس، برآوردهای مؤسسه امور عمومی و بین الملل واتسون وابسته به دانشگاه براون آمریکا نشان می‌دهد از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون آمریکا ۲۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار کمک در قالب برنامه‌های مختلف در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است. این میزان به طور تقریبی معادل ۷۰ درصد از هزینه‌های توحش نظامی صهیونیست هاست.

از زمان باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، واشنگتن طی یک برنامه ۱۰ ساله، سالیانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار تسلیحات نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. با این حال، شدت توحش صهیونیست‌ها و کمبود سلاح در نهایت باعث شد کاخ سفید و کنگره با تخصیص بودجه‌ای ۱۴ میلیارد دلاری، سیل تسلیحات پیشرفته را برای نسل کشی فلسطینیان راهی سرزمین‌های اشغالی کنند.

با این حال، این هزینه‌ها به مراتب می‌تواند بالاتر باشد زیرا این مؤسسه اقدام به برآورد سایر هزینه‌ها از جمله دخیل بودن مستقیم آمریکا در حفاظت از سرزمین‌های اشغالی در برابر ۲ حمله گسترده و سنگین موشکی ایران، و حملات گسترده محور مقاومت از یمن، عراق و سوریه نکرده است.