زاهدان_ مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان گفت: ۱۵ درصد از مدارس استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون احداث شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم لک زایی صبح امروز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: سیستان و بلوچستان با تحویل پنج هزار و ۱۰۰ کلاس درس در سه سال و نیم گذشته، جایگاه نخست در بین استان‌های کشور را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: این پروژه‌های عمرانی در قالب پنج هزار و صد کلاس درس و زیربنای ۴۵۰ هزار متر مربع، با هدف افزایش دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای استاندارد و کاهش تراکم کلاس‌ها و در راستای ایجاد عدالت آموزشی احداث شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان با اعلام اینکه مجموع فضاهای آموزشی استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون به سه میلیون متر مربع رسیده، خاطرنشان کرد: احداث این مدارس جدید، به ویژه در مناطق محروم به فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی به همه دانش‌آموزان کمک کرده و کیفیت یادگیری را بهبود بخشیده است.

لک زایی با بیان اینکه با ساخت مدارس جدید با تجهیزات و استانداردسازی امکانات موجود در مدارس نیز توجه ویژه‌ای شده، افزود: این مدارس با تجهیزات مدرن و امکانات مناسب آماده شده تا دانش‌آموزان در فضایی امن و استاندارد مشغول تحصیل شوند همچنین تلاش کرده‌ایم با این اقدامات انگیزه تحصیلی در بین دانش‌آموزان استان افزایش یابد.

وی گفت: احداث این مدارس جدید در سیستان و بلوچستان، بخشی از برنامه کلان توسعه آموزش در کشور و بهبود سرانه فضای آموزشی است که در راستای دسترسی همه‌جانبه و برابر به امکانات آموزشی دنبال می‌شود.

لک زایی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر نیز بیش از هزار و ۴۵۰ کلاس درس با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و زیربنای ۲۵۰ هزار متر مربع در سطح استان درحال اجراست.