قزوین- رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین از تردد بیش از ۲۲۳ میلیون خودرو در راه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین پورهاشمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از تردد ۲۲۳ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۹۵ دستگاه وسیله نقلیه در محورهای استان قزوین تردد کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ۶۵ سامانه تردد شمار مرکز مدیریت راه‌ها در هفت‌ماهه نخست امسال ۲۲۳ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۹۵ تردد در راه‌های استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: بیش از ۳۵ میلیون و ۸۳۸ هزار مورد از ترددهای ثبت شده مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده که ۱۶ درصد از کل تردد را شامل می‌شود.

پورهاشمی ادامه داد: دستگاه‌های ثبت تخلف نیز در همین مدت ۳۹۹ هزار و ۹۶۲ تخلف را به ثبت رسانده‌اند.

وی گفت: تا پایان مهرماه سال جاری درصد سرعت غیرمجاز خودروها در راه‌های استان ۹ و میانگین سرعت طی شده نیز ۷۷ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

پورهاشمی در ادامه از پاسخگویی کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان به ۹ هزار و ۶۸۴ تماس مردمی خبر داد و گفت: تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های مردم در خصوص آخرین وضعیت راه‌ها و وضعیت جوی و دریافت شکایات در خصوص راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین افزود: سامانه ۱۴۱ همچنین از طریق تلفن گویا، سامانه پیامکی، اپلیکیشن تلفن همراه و سامانه تخت وب WWW.۱۴۱.IR به کاربران جاده‌ای خدمات ارائه می‌کند.