رشت- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان از آغاز خرید کود شیمیایی یارانه ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن همتی صبح دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها از آغاز خرید کود شیمیایی یارانه‌ای در گیلان خبر داد و اظهار کرد: کشاورزان گیلانی می‌توانند برای دریافت کود مورد نیاز زمین خود بر اساس اولویت‌های آزمون خاک به کارگزاری‌های رسمی شرکت خدمات حمایتی شامل کارگزاری‌های خصوصی و تعاونی‌های زیر مجموعه این شرکت مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به آغاز عملیات توزیع کود کشاورزی در استان گیلان انتظار داریم کشاورزان گیلانی جهت دریافت کود کشاورزی مورد نیاز زراعت برنج خود به مراکز مربوطه در سراسر استان مراجعه کنند.

همتی تأمین کود کشاورزی بر اساس آزمون خاک را مورد تأکید قرار داد و ادامه داد: کشاورزان گیلانی هنوز به اهمیت و کاربردهای انجام آزمون خاک زمین‌های زراعی خود پی نبرده‌اند به همین علت برای انجام آن رغبتی ندارند و بالطبع هزینه‌ای نیز بابت آن صرف نمی‌کنند.

وی استفاده از کود مناسب برای زمین‌های زراعی را متذکر شد و گفت: کودهای پایه شامل ازت، فسفات و پتاس هستند که کشاورزان گیلانی قبل از استفاده از آن‌ها بهتر است به انجام آزمایش خاک زراعی خود اقدام کنند.

همتی تصریح کرد: جهت جلوگیری از ورود کودهای تقلبی، تمامی کودهای یارانه‌ای توزیع شده در کارگزاری‌ها و تعاونی‌های زیر مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مورد تأیید آزمایشگاهی و آنالیزهای لازم است.