ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: امسال ۱۰۵ هزار تُن گندم مازاد مصرف از ۱۴ هزار کشاورز استان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد صبح دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با پایان یافتن خرید تضمینی گندم در مازندران، مطالبات کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله استان تحویل دادند پرداخت شد.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان مازندران اظهار کرد: با توجه به افزایش میزان خرید گندم در کشور در سال جاری و پیگیری‌های چند ماه گذشته دولت برای تأمین اعتبار و پرداخت وجه گندم‌های تحویلی، مطالبات گندمکاران مازندران پرداخت شد.

وفایی نژاد تصریح کرد: کشاورزان مازندران بابت تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به دولت، مبلغ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان دریافت کردند.

وی با بیان اینکه بخش جزئی از مطالبات کشاورزان باقی مانده، اظهار داشت: مقداری از مطالبات کشاورزان مازندران بنا به دلایلی همچون تأخیر در تحویل گندم و همچنین مشکلات مربوط به حساب بانکی باقی مانده که به زودی پرداخت خواهد شد.

وفایی نژاد افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با راه اندازی ۳۲ مرکز خرید تضمینی در سال جاری بیش از ۱۰۵ هزارتن گندم از ۱۴ هزار و ۵۷۷ کشاورز در استان تحویل گرفت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۷۰ هزارتن گندم در سیلوهای استان ذخیره شده و تا پایان سال مشکلی برای تأمین گندم، تولید آرد و پخت نان نخواهیم داشت.